گمانه‌زنی/ در صورت جدایی ساپینتو؛ قلعه‌نویی سرمربی استقلال می‌شود؟

گمانه‌زنی/ در صورت جدایی ساپینتو؛ قلعه‌نویی سرمربی استقلال می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا ریکاردو ساپینتو به همکاری‌اش با استقلال ادامه خواهد داد؟

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که به نظر می‌رسد مدیران استقلال، حداقل تا پایان بازی با سپاهان به سرمربی پرتغالی تیمشان فرصت دهند، بعد از شکست آبی‌ها در تبریز، یک سایت خبری مدعی شد که ساپینتو از شرایطش در استقلال راضی نیست و از مدتی قبل خودش را آماده جدایی از این تیم کرده و این احتمال وجود دارد که در پایان جلسه روز یکشنبه هیات مدیره استقلال، شاهد انتشار خبر جدایی ساپینتو از این باشگاه باشیم. استقلال به عنوانمدافع عنوان قهرمانی، ۵ امتیاز از صدر عقب افتاده و شاید برکناری یا فسخ دو طرفه قرارداد چندان غیرمنطقی نباشد. شنیده می‌شود استقلال نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار به ساپینتو داده که اگر فسخ دوطرفه با رضایت ساپینتو باشد، استقلال مثل ماجرای استراماچونی، لازم نیست غرامت سنگینی به ساپینتو بدهد.

گویا اختلافهای ساپینتو با علی فتح‌الله‌زاده – که اوج آن مربوط به دفتر کار مربی پرتغالی در کمپ حجازی بود – باعث شده که ساپینتو به مانند سابق برای ماندن در استقلال انگیزه نداشته باشد.

همین چند روز قبل بود که مصطفی آجورلو مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در یک مصاحبه تصویری اینترنتی مدعی شد که بعد از برکناری او از این باشگاه، ساپینتو به دیدن او آمده و اعلام کرده که قصد دارد از استقلال جدا شود اما آجورلو این اجازه را به او نداده است.

توضیح فوتبالی: 5 روز قبل بود که فوتبالی در خبری که به صورت تاپ سکرت منتشر شد، از احتمال اخراج یک سرمربی سرشناس خبر داد. در آن مقطع، فوتبالی برای اینکه متهم به ایجاد حاشیه برای استقلال نشود، اسمی از این تیم و ریکاردو ساپینتو نبرد اما حالا کاملا مشخص است که مربی پرتغالی چه شرایطی در تیمش دارد.

بر اساس شنیده‌های فوتبالی، گزینه‌های جانشینی ساپینتو هم مشخص شده و گویا امیر قلعه‌نویی بیشترین شانس را برای بازگشت به استقلال دارد. مربی‌ای که گفته می‌شود در قراردادش با گل گهر بندی وجود دارد که در صورت داشتن پیشنهاد از استقلال و تیم ملی، بدون مشکلی باشگاه سیرجانی را ترک خواهد کرد.

البته که امیر هر چقدر هم به بازگشت به استقلال علاقه‌مند باشد، نمی‌تواند به راحتی از گل گهر دل بکند چرا که این باشگاه شرایط خوبی برای سرمربی‌اش فراهم کرده و طبیعی است که قلعه‌نویی برای پذیرش هدایت استقلال، مردد شود. قلعه‌نویی یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی هم هست.

حالا باید منتظر ماند و دید که طی روزهای آینده، چه خبر جدیدی درباره ساپینتو و استقلال منتشر خواهد شد.

1984