بهروز سلطانی: از ترابی خوشم نمی‌آید ولی در بازی با نساجی خوب بود!

بهروز سلطانی: از ترابی خوشم نمی‌آید ولی در بازی با نساجی خوب بود!

پایگاه خبری فوتبالی- بهروز سلطانی درباره عملکرد کلی پرسپولیس در تقابل با نساجی اظهاراتی داشت. 

به گزارش فوتبالی، قبل از هر چیز باید بگویم اتفاقاتی که در فوتبال ایران رخ میدهد در همه دنیا بی نظیر است! آخر چرا یک مدافع باید قبل از تصمیم داور دستش را بلند کند که به آن شکل پنالتی بدهد؟ نمی خواهم برد پرسپولیس را زیر سوال ببرم که البته خودم خیلی هم از این پیروزی خوشحالم اما دلم برای حمید مطهری سوخت.

وی افزود: حمید مطهری مربی کوچکی نیست. او امسال توانسته با نساجی نتایج خوبی در تاریخ این باشگاه بگیرد اما همه زحمات تیمش با ندانم کاری یک بازیکن به باد رفت. آخر به بازیکن چه ربطی دارد که در کار داوری دخالت کند؟ اگر مدافع نساجی دستش را بلند نمی کرد تا یادآور آفساید شود آن پنالتی رخ نمی داد و شاید باخت به این سنگینی برای تیم محبوب قائدمشهر رقم نمی خورد. بعد از گل پرسپولیس، نساجی از هم پاشید.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: البته پرسپولیس امروز یک بازی روان و خوب را ارائه کرد اما نساجی آمده بود تا با پرس از بالا، پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد اما یک اشتباه از سوی یک بازیکن شیرازه این تیم را به هم ریخت. مشابه این اتفاق در بازی استقلال با نساجی در همین ورزشگاه آزادی رخ داده بود. بازیکنی که زحمات یک تیم و امیدهای یک شهر را بر باد می‌دهد نباید در تیم حضور داشته باشد. باید او را جریمه کنند. باشگاه نساجی باید این بازیکنش را تنبیه کند.

سلطانی درباره عملکرد تیم پرسپولیس و گل‌هایی که به ثمر رساند گفت: با شرایطی که این تیم در این نیم فصل اول تجربه کرد باز هم کسب صدرنشینی در هفته آخر دور رفت نتیجه خوبی است. در این بازی همه بازیکنان خوب بودند. گرچه من از مهدی ترابی و فوتبالش خوشم نمی آید اما او هم در این بازی خوب بود. ولی متاسفانه با یک حرکت بی دلیل اخراج شد و تیم را ۱۰ نفره کرد تا اواخر بازی زیر فشار باشیم. وحید امیری هم خوب بود.

وی ادامه داد: باعث خوشحالی است که بعد از جدایی لوکادیا ما شاهد درخشش بازیکنان جوانی به نام محمد عمری هستیم. من سالها در رده‌ها با جوانان پرسپولیس کار کرده‌ام. خدا شاهد است که در تیم‌های پایه بازیکنان خوبی داریم ولی باید به آنها بها بدهیم.

مربی پرسپولیسی کشورمان اضافه کرد: همین عمری و عمری‌ها سال آینده در یک تیم دیگر می درخشند و دوباره پرسپولیس باید برای جذب شان ۱۰الی ۱۵ میلیارد تومان هزینه کند. چرا قدر این بچه‌ها را نمیدانیم؟ فوتبالیستی که با این سن کم درون ۱۸ قدم پا به توپ به سمت شش قدم می رود و دروازه‌بان راه دریبل میزند اگر مورد توجه کادرفنی باشد می‌تواند به یکی از گلزنان خوب آینده پرسپولیس و تیم ملی تبدیل شود. آن وقت دیگر لازم نیست برویم منّت امثال لوکادیا را بکشیم.

دروازه‌بان بزرگ سال‌های گذشته پرسپولیس درباره گلی که علیرضا بیرانوند از نساجی خورد گفت: معمولاً جهت توپ‌هایی که با سر به سمت دروازه می آیند به سختی قابل تشخیص هستند در حالی که توپ‌هایی که با پا زده میشوند ۷۰ الی ۸۰ درصد شان را میتوان تشخیص داد. توپی که به سر وحید امیری برخورد کرد از مسیر خارج شد و بیرانوند تقصیر روی گل نداشت. در واقع آن یک گل را هم بچه‌های پرسپولیس زدند.

مربی دروازه‌بانی سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: در مجموع علیرضا بیرانوند هم مانند حسینی که از جام جهانی برگشته هر دو دچار افت شده اند اما به خاطر خط دفاعی خوب پرسپولیس با حضور گولسیانی و پورعلی گنجی توپ کمتری روی دروازه پرسپولیس آمده و بیرانوند خیلی تحت فشار نبوده است.اما به طور کلی بیرانوند هفته به هفته بهتر میشود. 

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: کسب ۳۲ امتیاز در دور رفت گرچه کمتر از حق واقعی پرسپولیس بوده اما باز هم خوب است و می تواند پایه گذار قهرمانی این فصل باشد گرچه در دور برگشت بازیها سخت می شوند ولی حتماً این تیم با تقویت در نیم فصل می تواند از این هم بهتر بازی کند.

۹٠۹۸