علی میرزابیگی: داور باید وحید امیری را اخراج می کرد

علی میرزابیگی: داور باید وحید امیری را اخراج می کرد

پایگاه خبری فوتبالی- علی صفایی داور فوتبال در گفت و گو با فوتبالی گفت: گل اول پرسپولیس صحیح بود.

به گزارش فوتبالی، علی میرزابیگی در گفت‌و‌گو با فوتبالی درباره داوری دیدار پرسپولیس و نساجی گفت:  علی صفایی داور با تجربه در حالی سومین قضاوت امسال لیگ برتر خود را انجام می داد که در بازی نشان داد دقت زیادی در کنترل وسایل بازیکنان دارد. آستین زیر پیراهن بازیکنان پرسپولیس برخلاف بازی قبلشان سفید بود. اگرچه از این داور انتظار می رفت به دروازه‌بان های دو تیم هم به خاطر وسایل پوشش دور گردنشان تذکر دهد. 

میرزابیگی ادامه داد: علی صفایی با عدم اعلام خطا در دقیقه‌ی ۱ بازی به تیم ها و عواملشان اعلام کرد که سطح گرفتن خطا بالا است و به راحتی خطا نمی گیرد. اعلام پنالتی پرسپولیس کاملا صحیح بود، چرا که ابراهیمی بازیکن نساجی عامدانه با دستش به توپ ضربه زد و دست و بدنش را به صورت غیر طبیعی بزرگ کرد. بنده علت اعتراض این بازیکن را متوجه نشدم، به چه دلیل دست این بازیکن در آن سطح از بدنش بود که به داور اعتراض می کرد توپ به دستش برخورد نکرده است. صفایی در نیمه اول دو اخطار داد، من با دادن اخطار به سرلک بازیکن پرسپولیس موافق نبودم در حالی که اخطار کلانتری کاملا صحیح بود. 

وی ادامه داد: در دقیقه ۴۰ هم باید به اسماعیلی فر به خاطر بی مبالاتی و تکل روی پای کریم اسلامی اخطار می داد. اعلام آفساید در دقیقه ۴۳ از سوی یعقوب سخندان بسیار عالی و ریز بینانه بود.

میرزابیگی تاکید کرد: بازی تا دقیقه‌ی ۵۹ به خوبی پیش می رفت، صفایی با آوانتاژ های خوب به روان شدن بازی کمک های زیادی کرد. در دقیقه‌ ۵۹ اعتراضی که توسط ترابی و موسوی به عملکرد هم داشتند باعث شد که صفایی به دو بازیکن به دلیل رفتار غیر ورزشی اخطار دهد ولی در ادامه مهدی ترابی به دلیل به کار بردن الفاظ رکیک و توهین آمیز با کارت قرمز مستقیم از سوی صفایی اخراج شد.

کارشناس داوری فوتبال ایران عنوان کرد: نکته‌ای که در نیمه دوم مورد توجه بود این بود که علی صفایی و تیمش سیستم رادیویی که در نیمه اول داشتند را دیگر استفاده نکردند. نکته‌ای که در دقیقه‌ی ۷۰ رخ داد تیم پرسپولیس دو تعویض انجام داد، اگر بازیکن ها تعویض شده باشند و وارد زمین شده باشند عمل تعویض پایان یافته تلقی می شود و نمی توانند تعویض را جا به جا کنند. در این حال باید در صحنه های آهسته مشاهده کنیم که آیا بازیکنان وارد زمین شدند یا قبل از این که وارد زمین شوند تعویض ها جا به جا شده است. اگر بر خلاف این باشد تخلف رخ داده است. در دقیقه‌ی ۷۳ کمک داور اول بازی به اشتباه اعلام آفساید کرد چرا که توپ توسط مدافع بازیکن پرسپولیس به کریم اسلامی رسید، همچنین در دقیقه‌ی ۷۳ تکل وحید امیری بر روی شیری به نظر بنده خطای شدید بود و با استوک هایش بر روی زانوی این بازیکن رفت و صفایی باید امیری را اخراج می کرد.

2636