پرسپولیس پنج - نساجی یک/ قهرمانی نیم‌فصل با قربانی کردن مربی سابق

پرسپولیس پنج - نساجی یک/ قهرمانی نیم‌فصل با قربانی کردن مربی سابق

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان یحیی گل‌محمدی با جشنواره گل به صدرنشینی خود ادامه دادند.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس که در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر میزبان نساجی بود موفق شد با برتری پر گل پنج بر یک پیروز این مسابقه شوند.

(مشاهده خلاصه بازی)</strong>

پرسپولیسی‌ها با این برد 32 امتیازی شدند و عنوان قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کردند. نساجی نیز 20 امتیازی باقی ماند و موقتا در رده هفتم جدول رده بندی قرار گرفت.

تیم داوری: علی صفایی، محمدرضا منصوری، یعقوب سخندان، حسین زمانی

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی ولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر (سیامک نعمتی 88)، سینا اسد بیگی، میلاد سرلک (کمال کامیابی‌نیا 68)، سعید صادقی (هنانوف 38)، مهدی ترابی، وحید امیری (حامد پاکدل 88) و محمد عمری (فرشاد فرجی 68)

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، علی شجاعی، حامد شیری، صابر حردانی (آداما نیانه 62)، علیرضا ابراهیمی، احمد موسوی (حسین زامهران 62)، رضا جعفری، محمد شریفی، کریم اسلامی

کارت زرد: سرلک (32)، ترابی (59 و 60)، موسوی (59)، شیری (84)، هنانوف (88)

کارت قرمز: ترابی (60)

گلزنان: ولسیانی (8)، کلانتری (10)، عمری (21 و 33)، اسماعیلی‌فر (51 و 54)

حواشی:

* امید عالیشاه، سعید صادقی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعلی‌فر، مهدی عبدی و فرشاد فرجی شش بازیکن عضو پرسپولیس هستند که اصالتی مازنی دارند.

* حمید مطهری که برای اولین مرتبه در قامت سرمربی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد، قبل از شروع بازی خوش و بش گرمی با گل‌محمدی و کادر فنی پرسپولیس داشت.

* منوچهر هادی، ایمان صفا، وحید دوزنده، افشین حیدری سروستانی جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون روز گذشته در اردوی نساجی حاضر شده بودند.

* محمد عمری بازیکن جوان پرسپولیس که هفته پیش مقابل گل‌گهر اولین گل فصلش را زده بود، در این بازی نیز دبل کرد.

* گل دوم پرسپولیس، اعتراض شدید حمید مطهری خطاب به بازیکنان نساجی را در پی داشت.

* ضریب اشتباهات بازیکنان نساجی در لو دادن توپ تا دقیقه 40 بازی بالا بوده است.

* بعد از سوت پایان نیمه اول علیرضا ابراهیمی بازیکن نساجی با داور درگیری لفظی پیدا کرد.

* در پی اخراج مهدی ترابی، اعضای کادر فنی پرسپولیس اعتراض شدیدی به تصمیم داور داشتند که همین موضوع باعث وقفه چند دقیقه‌ای در بازی شد.

* در دقیقه 68 به دلیل بررسی تعداد تعویض‌های پرسپولیس دقایقی بازی متوقف شد.

* پس از اخراج ترابی و 10 نفره شدن پرسپولیس میل هجومی این تیم کاهش یافت.

اتفاقات مهم بازی:

* بازی با یک دقیقه سکوت به احترام پله اسطوره فوتبال جهان آغاز شد.

دقیقه 6: وحید امیری درون محوطه جریمه نساجی صاحب توپ شد و در حالی که قصد پاس داشت توپ به دست علیرضا ابراهیمی برخورد کرد و در این صحنه داور پنالتی گرفت.

دقیقه 8: علیرغم تشخیص درست علیرضا حقیقی، گئورگی ولسیانی توانست ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند. 

</span>

دقیقه 10: ایوب کلانتری با شلیک مستقیم روی یک ضربه ایستگاهی دروازه پرسپولیس را باز کرد. 

</span>

دقیقه 11: احمد موسوی با حرکت در عرض محوطه جریمه پرسپولیس با پاس رو به بیرون، هم‌تیمی خود را صاحب توپ کرد و در ادامه شوت خطرناک بازیکنان نساجی به سمت دروازه پرسپولیس توسط اسماعیلی‌فر راهی کرنر شد.

دقیقه 16: سانتر سعید صادقی به درون محوطه جریمه نساجی ابتدا توسط علیرضا ابراهیمی دفع و در ادامه با خروج علیرضا حقیقی مهار شد.

دقیقه 21: پاس اشتباه عجیب علیرضا حقیقی توپ را به محمد عمری رساند و این بازیکن در موقعیتی تک به تک دومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

(مشاهده گل)</strong>

دقیقه 25: بعد از پاس رو به عقب پورعلی‌گنجی توپ از زیر پای بیرانوند عبور کرد اما در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس توسط این دروازه کنترل و دور شد.

دقیقه 29: با حرکت زیبای بازیکنان پرسپولیس به درون محوطه نساجی، مهدی ترابی شوت خطرناکی زد که ابتدا توپ توسط حقیقی دفع شد و در ادامه به مدافع نساجی رسید و دور شد.

دقیقه 33: با شروع سریع بازی توسط بیرانوند توپ به صادقی رسید و پاس دیدنی این بازیکن به محمد عمری رسید. در ادامه عمری پس از دریبل کردن حقیقی گل دوم خودش و سوم پرسپولیس را به ثمر رساند. 

(مشاهده گل)</strong>

دقیقه 38: سعید صادقی به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد و جای خود را به وحدت هنانوف داد.

دقیقه 39: مهدی ترابی بعد از توپ گیری از صابر حردانی و حرکت به سمت دروازه نساجی، از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه خطرناک او از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 1+45: ضربه اسماعیلی فر بعد از برخورد به مدافع نساجی در حالی کرنر شد که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای هند و ضربه پنالتی داشتند.

نیمه اول این بازی پس از احتساب سه دقیقه وقت تلف شده به پایان رسید.

دقیقه 51: شوت وحید امیری با عبور از علیرضا حقیقی به تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه ارسال هنانوف به دهانه دروازه توسط دانیال اسماعیلی فر به گل چهارم پرسپولیس تبدیل شد.

(مشاهد گل)</strong>

دقیقه 54: پاس پشت مدافعان پرسپولیسی‌ها دانیال اسماعیلی‌فر را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن توانست پنجمین گل پرسپولیس را به ثمر برساند.

(مشاهده گل)</strong>

دقیقه 58: در پی درگیری مهدی ترابی و احمد موسوی داور به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد اما به دلیل ادامه درگیری از سوی ترابی این بازیکن کارت قرمز گرفت و از زمین اخراج شد.

دقیقه 64: ایوب کلانتری در بین مدافعان پرسپولیس به توپ ضربه زد و یک کرنر گرفت.

دقیقه 73: کریم اسلامی در حالی صاحب موقعیت عالی گلزنی شد که داور این صحنه را آفساید گرفت.

دقیقه 75: سانتر خوب به درون محوطه پرسپولیس از همه بازیکنان عبور کرد تا بازیکنان میهمان از جناح دیگر اقدام به سانتر کنند که این توپ با ضربه سر متین کریم‌زاده توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه 84: در میانه زمین وحید امیری در حالی از حامد شیری عبور کرد که توپ با برخورد به دست این بازیکن متوقف شد. شیری در این صحنه کارت زرد گرفت.

دقیقه 90: شلیک دیدنی و خطرناک ایوب کلانتری از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 5+90: سوت پایان بازی زده شد.

6442