پیام اینستاگرامی نیمار برای درگذشت پله

پیام اینستاگرامی نیمار برای درگذشت پله

پایگاه خبری فوتبالی - پله پنجشنبه شب در سن 82 سالگی در بیمارستان آلبرت اینشتین در سائوپائولو به علت ابتلا به بیماری سرطان روده بزرگ درگذشت.

به گزارش فوتبالی، در پی درگذشت پله که بدون شک یک اسطوره تکرار نشدنی در دنیای فوتبال بود، ستاره های مختلف دنیای فوتبال برای ادای احترام و خداحافظی با او پیام هایی در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

نیمار جونیور که هموطن پله نیز هست، با انتشار یک پست اینستاگرامی نوشت:" قبل از پله، 10 فقط یک عدد بود. من این عبارت را در جایی، در مقطعی از زندگی ام خواندم. اما آن جمله زیبا اکنون ناقص است. می توانم بگویم قبل از پله، فوتبال فقط یک ورزش بود. پله همه چیز را تغییر داد. او فوتبال را به هنر، به سرگرمی تبدیل کرد. او صدایی برای فقرا و سیاه پوستان بود و به طور مخصوص به برزیل یک چشم انداز ویژه داده است. فوتبال و برزیل به لطف پادشاه جایگاه خود را بالا برده اند. او رفته است، اما جادوی او باقی خواهد ماند.  پله ابدی است!"

پله بازیکنی بود که سه بار توانسته بود قهرمان رقابت های جام جهانی شود و رکوردی ویژه برای خودش داشته باشد. نیمار هم مثل پله کار خود را از سانتوس شروع کرده بود اما نیمار هرگز نتوانست به افتخارات پله برسد.

1471