شروع رویایی مهاجم 17 ساله در لیگ فرانسه؛ آغاز با دبل

شروع رویایی مهاجم 17 ساله در لیگ فرانسه؛ آغاز با دبل

پایگاه خبری فوتبالی - یک بازیکن گمنام بالاتر از چهره هایی نظیر زیدان، امباپه و آنری توانست بهترین شروع یک بازیکن در لیگ فرانسه را رقم بزند.

به گزارش فوتبالی، الیاس بن صغیر بازیکن 17 ساله متولد فرانسه توانست به جوان ترین بازیکن تاریخ (هفده سال و ده ماه و دوازده روز سن) تبدیل شود که در اولین بازیش در لیگ فرانسه دبل کرده است. او توانست رکورد ژان دلوفره را بشکند که در لانس در سال 1958 با 18 سال و ده ماه و دوازده روز سن این کار را کرده بود. الیاس که شماره 44 موناکو را به تن می کند، پیش از این در لیگ اروپا مقابل ستاره سرخ بازی کرده بود و حالا در اولین حضورش در لیگ فرانسه خوش درخشید.

فیلیپ کلمنت سرمربی موناکو تصمیم گرفت که بن صغیر را بین دو نیمه به جای بن یدر وارد زمین کند. در آن زمان نتیجه 1-1 مساوی بود که بن صغیر عملکرد بی نظیری داشت. الیاس از پاس گولوین استفاده کرد و در دقیقه 58 با شوت پای چپ گل برتری تیمش را به ثمر رساند. ملی پوش تیم زیر 18 سال فرانسه (که می تواند ملیت مراکشی را هم انتخاب کند) در دقیقه 85 پس از چند حرکت تکنیکی گلی دیگر را هم به ثبت رساند.

بن صغیر با 17 سال  و 315 روز سن به جوان ترین بازیکن تاریخ پنج لیگ بزرگ اروپا تبدیل شد که در اولین بازی خود دبل می کند. البته تیری آنری تجربه دبل در لیگ فرانسه در سنی کمتر یعنی 17 سال و 255 روز سن را داشت اما قبل از ان بازیهای دیگری هم انجام داده بود. بن صغیر جوان ترین گلزن تاریخ موناکو در لیگ فرانسه نیست چرا که رکورد در اختیار امباپه با 17 سال و دو ماه و یک روز است و پلگری با 17 سال و پنج ماه و یازده روز، آنری با 17 سال و هشت ماه و چهار روز و بنوا بادیاشیل با 17 سال و 9 ماه و 26 روز جلوتر از او هستند. برادر بزرگ تر الیاس یعنی سلیم بن صغیر نیز در المپیک مارسی بازی می کند.

4125