ادعای رییس جمهور ترکیه: تحریم رونالدو به خاطر حمایت از فلسطین

ادعای رییس جمهور ترکیه: تحریم رونالدو به خاطر حمایت از فلسطین

پایگاه خبری فوتبالی - رجب طیب اردوغان رییس جمهورکنونی ترکیه معتقد است که کریستیانو رونالدو به خاطر حمایت از فلسطین با مشکلات کنونی در دنیای فوتبال مواجه شده است هر چند که ستاره پرتغالی هرگز به صورت علنی حمایتی از فلسطین نداشته است.

به گزارش فوتبالی، اردوغان مدعی است که رونالدو در جام جهانی مورد "تحریم سیاسی" قرار گرفته است. رییس جمهور ترکیه که روز یکشنبه در مراسمی در منطقه ارزروم حاضر شده بود، بیان کرد:"انها رونالدو را تلف کردند. متاسفانه تحریم سیاسی روی او ایجاد کردند. این که بازیکنی مثل رونالدو را در فاصله 30 دقیقه به پایان به درون زمین بفرستی به معنی ویران کردن او از نظر روانی است و انرژی اش را از بین می بری. رونالدو بازیکنی است که از فلسطین حمایت کرده است."

رونالدو در دو بازی اخر پرتغال در جام جهانی مقابل سوییس و مراکش نیمکت نشین بود که در بازی دوم، پرتغال از جام جهانی حذف شد. ستاره سابق منچستریونایتد و پرتغال بدین ترتیب با رویای خود برای قهرمانی جام جهانی وداع کرد. کریستیانو هرگز بیانیه ای در مورد جنگ اسراییل و فلسطین منتشر نکرده است هر چند که اخبار ساختگی و فتوشاپی زیادی در این زمینه منتشر شده است. به طور مثال این ادعا که رونالدو کفش طلایش را به حراج گذاشته و درآمد 1.5 میلیون یورویی از ان را به مردم فلسطین داده، توسط شرکت تبلیغاتی این بازیکن تکذیب شد. از سویی تصویری ساختگی هم از رونالدو منتشر شده بود که در آن ستاره پرتغالی بنری با این عنوان را در دست گرفته بود:"با هم برای فلسطینی ها" اما این تصویر هم ساختگی و فتوشاپی بود.

البته تصویری از رونالدو با شال فلسطین نیز در فضای مجازی وجود دارد که این شال متعلق به فدراسیون فوتبال فلسطین است و ستاره پرتغالی این تصویر را در کنار جبرییل رجوب رییس فدراسیون فلسطین گرفته است.

4125