واکنش فدراسیون مراکش به اتهام سلفی بودن مهاجم این تیم

واکنش فدراسیون مراکش به اتهام سلفی بودن مهاجم این تیم

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون فوتبال مراکش روز یکشنبه واکنش تندی به خبر منتشر شده توسط یکی از رسانه های این کشور داشت.

به گزارش فوتبالی، یکی از وبسایت های خبری مراکش مدعی شده بود که زکریا ابوخلال یکی از بازیکنان تیم ملی مراکش "سلفی" است و به رختکن تیم ملی مراکش نفوذ کرده تا بتواند پیروان جدیدی را جذب کند. فدراسیون فوتبال مراکش این اتهام را شدیدا تکذیب کرد و اعلام کرد که اقدامات قانونی در این باره صورت خواهد بود.

فدراسیون فوتبال مراکش در بیانیه خود این اتهام را "اساسا" تکذیب کرد و آن را "کذب" خواند و گفت که چه ابوخلال و چه سایر بازیکنان تیم ملی مراکش "رفتار شایسته ای" داشته اند تا بتوانند  نتایج "افتخارآمیزی" را در جام جهانی کسب کنند. ایدئولوژی جهادگرایی سلفی الهام‌بخش بسیاری از گروه‌های مسلح مانند القاعده در آغاز قرن ۲۱ بوده‌است. این گروه‌ها دیدگاه‌های سلفی‌گری سنتی را رد کرده و خشونت را راهی مناسب و ضروری برای مقابله با حملات غرب علیه اسلام می‌دانند.

فدراسیون مراکش همچنین اعلام کرده است که اقدامات قانونی را برای محافظت از اعضای تیم ملی فوتبال این کشور صورت خواهد داد و با هر گونه اتهام کذب در مورد رفتار و زندگی شخصی بازیکنان و اعضای تیم برخورد خواهد کرد.

سایت "اشکاین" در خبری مدعی شده بود که ابوخلال یک سلفی نفوذی در تیم ملی مراکش است که کمی بعد این خبر را حذف کردند اما در هر صورت این خبر با واکنش های زیادی همراه شده است. ابوخلال مهاجم 22 ساله تیم تولوز فرانسه است که در جام جهانی در بازی مراکش و بلژیک نیز گلزنی کرد.

4125