طباطبایی: افراد معلوم‌الحال دنبال سهم‌خواهی‌ هستند

طباطبایی: افراد معلوم‌الحال دنبال سهم‌خواهی‌ هستند

 پایگاه خبری فوتبالی- سید حسن طباطبایی گفت: گل سرسبد مسابقات قهرمانی آسیا کسب جام کومیته مردان در ازبکستان بود.                                    

به گزارش فوتبالی،، رئیس فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که عملکرد کاروان کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: کاروان اعزامی کاراته ایران به مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد 7 مدال طلا، 2 نقره و 20 برنز، در این مسابقات کسب کند. برای موفقیتی که رقم خورده باید از تمام مربیان، ورزشکاران و آنهایی که در این موفقیت سهیم بودند تشکر کنم. جا دارد از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که ما را همیشه پشتیبانی کرده‌اند، تشکر ویژه داشته باشم.  

به هر حال مسابقات در ازبکستان به پایان رسید و همه می‌دانیم اگر شرایط قضاوت داوران، در این رقابت‌ها بهتر بود، ما می‌توانستیم در رده بزرگسالان نتایج بهتری را کسب کنیم. در هر صورت این موفقیت بزرگ را به جامعه کاراته تبریک می‌گویم.  

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: گل سرسبد نتایج ما قهرمانی کومیته تیمی مردان در ازبکستان بود. ما موفق شدیم جام قهرمانی را به ایران بیاوریم و این باعث افتخار است. در انفرادی نیز می‌توانستیم نتیجه مطلوب‌تری را کسب کنیم. به هر حال ما باید از شکست‌ها و پیروزی‌ها، درس‌‌‌‌های خود را بگیریم. قطعا نتایجی که در ازبکستان رقم خورده ارزیابی خواهد شد.  

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که جغرافیای کاراته نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است،‌ گفت: بدون شک کشورهایی مثل ازبکستان، کویت، اردن، قزاقستان، از لحاظ فنی کیفیت‌شان نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است. شما اگر گذشته را نگاه کنید، ایران و ژاپن دو قطب اصلی جغرافیای کاراته دنیا بودند، اما همین ژاپنی‌ها در ازبکستان 18 مدال طلا کسب کردند که 12 مدال آن در بخش کاتا بود. آنها از بین 18 مدال طلای خود فقط یک مدال در کومیته مردان به دست آوردند. از آن طرف عربستان،‌ اردن، ازبکستان، آنها را شاهد بودیم که با ظرفیت کامل آمده بودند و مشخص است که به خوبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هدف ما بازی‌های آسیایی چین خواهد بود و برای رسیدن اهدافمان در میادین بین‌المللی پیش از حضور در بازی‌های آسیایی شرکت خواهیم کرد تا باز هم شاهد افتخارآفرینی کاراته ایران باشیم.  

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه صبحت‌های خود اظهار داشت: ما برای حضور در بازی‌های آسیایی نگران نیستیم. کاراته ایران در دنیا برای خود نام و نشانی دارد. به هر حال در مسابقات داوران در نتایجی که رقم می‌خورد، تأثیر دارند. ما باید ورزشکاران باتجربه‌ای که در تیم ملی داریم و سال‌ها افتخارآفرینی کرده‌اند و با موفقیت خود پرچم کشورمان را از المپیک، مسابقات قهرمانی جهان، ‌مسابقات قهرمانی آسیا تا تورنمنت‌های معمولی بالا برده‌اند را، حمایت کنیم. این جوانان پرچم کشورمان را همیشه در همه جا بالا بردند. ما جوان‌ترهایی را در پشتوانه تیم ملی داریم که همه آنها سرمایه کاراته ایران هستند.  

وی در ادامه افزود: متاسفانه چند نفر دائم‌الانتقاد هستند که مصاحبه‌ آنها را در رسانه ملی دیدم. آن حرف‌هایی که مطرح شد قشنگ نیست. اخلاق در کنار فن برای من خیلی مهم است. کسی که پرونده اخلاقی او در مراجع قضایی در حال رسیدگی است، آدمی که به پرچم کشورش اعتقادی ندارد، صحبت‌هایی می‌کند که همه به خوبی او را می‌شناسند. صحبت‌ها بدون آنالیز مطرح می‌شود و از روی بغض و کینه چنین انتقادهایی می‌شود. این چند نفر که حتی از انگشتان یک دست نیز کمتر هستند باید بدانند تا زمانی که من در کاراته هستم از چنین افراد بی‌اخلاقی استفاده نخواهم کرد. ما امانت‌دار فرزندان مردم کشورمان هستیم و جامعه کاراته اجازه نمی‌دهد چنین بی‌اخلاق‌هایی نزدیک بچه‌ها شوند.  

طباطبایی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: من تعجب می‌کنم برخی‌ها برای سهم‌خواهی از فدراسیون، ورزشکاری را که فردا صبح قرار است مسابقه دهد را مورد تهمت و افترا و فحاشی قرار می‌دهند. این رفتارها نه در فرهنگ کاراته و نه در فرهنگ اسلامی کار صحیحی است. کار ورزشکار مبارزه کردن درمیادین است. اما آدم‌های معلوم‌الحال رفتارهای زشتی از خود نشان می‌دهند و آنها حق ندارند به ورزشکاری که برای بالا بردن پرچم کشورش تلاش می‌کند توهین کنند. تیم ملی مردان ما جام قهرمانی آسیا را به ایران آوردند، عده‌ای هنوز متوهم هستند و فحاشی می‌کنند. این رفتارها برای من جای تعجب دارد. البته تعجب که ندارد، آنها به دنبال سهم‌خواهی هستند اما دست این نفرات برای همیشه در جامعه کاراته رو شده و لزومی ندارد، جامعه کاراته به صحبت‌های آنها اعتنایی کند.  

وی در پاسخ به این سوال که نتیجه رقم‌خورده توسط بانوان در این دوره از مسابقات را چطور ارزیابی کردید،‌ گفت: ما از بانوان‌مان نتایجی بهتر از این انتظار داشتیم. باید بیشتر از این تلاش کنند تا ان‌شاءالله در میادین بین‌المللی باز هم افتخارآفرینی کنند.

5960