گزارش ویژه/ یامگا برعکس لوکادیا؛ کوین در ایران می‌ماند!

گزارش ویژه/ یامگا برعکس لوکادیا؛ کوین در ایران می‌ماند!

پایگاه خبری فوتبالی- آنطور که مشخص شده بر خلاف یورگن لوکادیای هلندی، کوین یامگای فرانسوی هیچ برنامه‌ای برای ترک ایران ندارد.

به گزارش فوتبالی، صحبت از دلایل تصمیم یورگن لوکادیا برای جدایی از پرسپولیس، تبدیل به یک اتفاق تکراری شده و تقریبا همه در جریان هستند که او به چه دلیل ایران را ترک کرده است. گفته می‌شود سفارت هلند در تهران، از شهروندان این کشور خواسته که ایران را ترک کنند و این موضوع، یکی از دلایل اصلی مهاجم پرسپولیس برای فسخ قراردادش با این تیم بوده است. 

هر چند امروز روزنامه گل از محدودیت های فضای مجازی هم به عنوان یکی از دلایلی نام برده که لوکادیا تهران را ترک کرده است، اما همانطور که قبلا هم خبر داده بودیم، لوکادیا از بند فورس ماژور استفاده کرده و تهران را ترک کرده است. بند فورس ماژور البته بندی کلی در همه قراردادهاست اما آنها که قراردادها را می نویسند به خوبی می دانند که برای محکم کاری باید این بند را در قرارداد خارجی ها، از حالت کلی درآورد و به جزییات پرداخت. 

در هر حال گفته شده که سفارت هلند، به لوکادیا گفته در صورت ماندن او در ایران، ممکن است حسابهایش مسدود شود. ماجرایی که البته به صورت رسمی تایید نشده اما به نظر می‌رسد می تواند از دلایل ترک ایران باشد. علاوه بر همه اینها برخی گفته‌اند که ماجرای لوکادیا شباهت ویژه ای به ماجرای استراماچونی دارد و چون پرداخت دستمزدش به او از حسابهای متفاوت و از طریق چند شخص متفاوت بوده، پلیس هلند حساس شده است.

یامگا با مسئولیت خودش در استقلال مانده است

طی روزهای گذشته، اخباری درباره احتمال جدایی کوین یامگا از استقلال هم منتشر و گفته شد سفارت فرانسه هم از این بازیکن و بقیه شهروندانش در ایران خواسته که این کشور را ترک کنند. گویا یامگا هم در واکنش به این ماجرا اعلام کرده که مشکلی در ایران ندارد و به قراردادش با باشگاه استقلال، متعهد است.

البته که این بحث هم وجود دارد که سفارت فرانسه مثل سفارت هلند سفت و سخت، شهروندانش را ملزم به ترک ایران نکرده و مسئولیت ماندن یا نماندن در ایران را به عهده آنها گذشته و به همین دلیل، بازیکن چندپسته استقلال تصمیم گرفته به قراردادش با این باشگاه پایبند باشد. گفته می‌شود او در ضیافت باشگاه استقلال برای خارجی‌هایش به بهانه سال نوی میلادی، به مدیران این باشگاه قول داده که ایران را ترک نخواهد کرد.

گزارش: زانیار دلیری