بازیکنی که زمانی گران‌ترین مدافع لیگ انگلیس بود و حالا در جستجوی تیم است

بازیکنی که زمانی گران‌ترین مدافع لیگ انگلیس بود و حالا در جستجوی تیم است

پایگاه خبری فوتبالی - الیاکیم مانگالا حدود یک دهه پیش با عملکرد درخشانش در پورتو نگاه های زیادی را به خود جلب کرده بود.

به گزارش فوتبالی، این مدافع در ترکیب پورتو زوج اوتامندی در مرکز خط دفاعی بود که الکس ساندرو و دنیلو در دو جناح بازی می کردند. عملکرد خوب مانگالا باعث شد تا منچسترسیتی به سراغش بیاید و با پرداخت 45 میلیون یورو این بازیکن را به گران ترین مدافع تاریخ لیگ انگلیس تا آن زمان تبدیل کند.

پلگرینی به سراغ مانگالا رفت و منچسترسیتی زوج او در خط دفاعی در پورتو یعنی اوتامندی را هم خرید. مانگالا با حضور گواردیولا جایگاهش را در ترکیب منچسترسیتی از دست داد. مدافع فرانسوی در فصل 17-2016 قرضی راهی والنسیا شد که آخرین فصلی بود که نمایش قابل قبولی داشت. این بازیکن مدتی قرضی به اورتون رفت که دچار مصدومیتی شدید شد. مانگالا در سال 2018 با اتمام قراردادش از سیتی جدا شد و دوباره به والنسیا ملحق شد اما به علت مصدومیت های پرشمار موفقیتی در تیم اسپانیایی نداشت.

مانگالا در سال 2022 به فرانسه برگشت تا در باشگاه سن اتین بازی کند اما فقط شش ماه در این تیم حضور داشت تا این که سن اتین به لیگ دسته دو سقوط کرد. حالا مانگالا  در سن 31 سالگی در این باره که بدون تیم مانده، گفت:"هدفم این است که باشگاهی برای خود پیدا کنم. امیدوارم هر چه زودتر باشگاهی پیدا کنم. عاشق فوتبال هستم و می خواهم چیزهای زیادی درون زمین ارائه بدهم."

4125