نقشه جدید اینفانتینو برای جام جهانی

نقشه جدید اینفانتینو برای جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی - به گزارش دیلی رییس فیفا قصد دارد در ادامه تغییرات مدنظرش برای فوتبال، فاصله برگزاری جام‌های جهانی را به سه سال کاهش دهد.

به گزارش فوتبالی، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، می خواهد به عنوان بخشی از یک برنامه بلندمدت برای متحول کردن فوتبال بین المللی جام جهانی را هر سه سال یک بار برگزار کند. موفقیت تجاری و ورزشی این تورنمنت در قطر، اینفانتینو را جسورتر کرده است. او هفته گذشته با اعلام اینکه جام جهانی باشگاه‌های جهان در سال 2025 برگزار خواهد شد، علی رغم ناکامی در جلب حمایت بازیکنان، باشگاه‌ها و کنفدراسیون‌های بین‌المللی، نشانه‌ای از جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تر خود را نشان داد. اینفانتینو معتقد است برگزاری موفق جام جهانی در میانه زمستان اروپایی در یک ماه قبل ثابت کرده که شرایط تغییر کرده و این موضوع نشان می دهد که این ورزش می تواند به رشد خود ادامه دهد.

علی‌رغم ترس از خستگی بازیکنان و آسیب‌های دسته جمعی در قطر، فوتبال در این جام نمایش جذابی برای مردم به ارمغان داشته و این مسابقات درآمد بی‌سابقه 6.2 میلیارد پوندی به همراه داشته است( افزایشی 840 میلیون پوندی نسبت به جام جهانی 2018 روسیه)

اما جاه طلبی بلندمدت اینفانتینو، ایجاد یک چرخه تورنمنت جدید است که در آن جام جهانی هر سه سال یکبار برگزار می شود و در سال های دیگر جام جهانی باشگاه ها و مسابقات قاره ای مانند قهرمانی اروپا برگزار می شود.

البته هیچ تغییری تا پس از جام جهانی 2030 امکان پذیر نیست، زیرا مذاکرات بین تصمیم‌سازان در مورد تقویم بین المللی 2024 تا 2030 رو به پایان است، اگرچه بحث ها در مورد این موضوع در پشت صحنه آغاز شده است.

به نظر می‌رسد اینفانتینو تصمیم گرفته تا انقلاب خود را اجرا کند، زیرا هفته گذشته به صراحت اعلام کرد که قصد دارد سه دوره کامل به عنوان رئیس فیفا خدمت کند و تا سال 2031 در سمت خود باقی بماند.

با این وجود، این مرد 52 ساله، حتی با حمایت آفریقا و آسیا از این طرح، برای تصویب چرخه سه ساله جدید، با یک مخالفت بزرگ روبرو خواهد شد چرا که یوفا و کنفدراسیون آمریکای جنوبی در مرتبه قبلی با هم ترکیب شدند تا پیشنهاد برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار را که توسط آرسن ونگر مطرح شده بود را رد کرده و با آخرین تحولات فیفا در این خصوص مخالفت کردند.

4416