پایان کار ایران در مسابقات کاراته قهرمانی آسیاک با ۳۴ مدال

پایان کار ایران در مسابقات کاراته قهرمانی آسیاک با ۳۴ مدال

پایگاه خبری فوتبالی- در آخرین روز از رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، تیم ملی کاراته ایران به عنوان قهرمانی رسید و تیم کاتای بانوان نیز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

به گزارش فوتبالی، پنجمین و آخرین روز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به میزبانی تاشکند ازبکستان به پایان رسید و تیم ملی کاراته ایران در کومیته تیمی مردان بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در جریان رقابت فینال، ایران با ترکیب مهدی خدابخشی، بهمن عسگری، ذبیح الله پورشیب، صالح اباذری و سجاد گنج‌زاده با نتیجه ۳ بر یک قزاقستان را شکست داد و مدال طلای کومیته تیمی مردان آسیا را به‌دست آورد.

این قهرمانی در شرایطی برای ایران به‌دست آمد که سال گذشته در قزاقستان نمایندگان کاراته ایران در کومیته تیمی این تیم شده بودند.

امروز در فینال کاتای تیمی بانوان نیز ایران با ترکیب الناز تقی‌پور، نجمه قاضی‌زاده و شادی جعفری‌زاده با امتیاز ۲۳.۸۸ مقابل ژاپن با امتیاز ۲۶.۰۸ مغلوب شد و به مدال نقره آسیا رسید.

با دو مدال طلا و نقره آخرین روز مسابقات، ایران در مجموع در رقابت‌های کاراته قهرمانی اسیا ۲۰۲۲ با کسب ۷ طلا، ۷ نقره و ۲۰ برنز و مجموع ۳۴ مدال به کار خود پایان داد.

5960