نامه زیبا و احساسی پله به مردم برزیل

نامه زیبا و احساسی پله به مردم برزیل

پایگاه خبری فوتبالی - در هفته های اخیر اخبار ناراحت کننده ای در مورد شرایط بیماری پله اسطوره فوتبال برزیل مطرح شده است.

به گزارش فوتبالی، پله در هفته های اخیر در شبکه های اجتماعی بسیار فعال بوده است و اخیرا هم نامه ای سرگشاده به مردم برزیل به بهانه حذف کشورش از یک چهارم نهایی جام جهانی ارسال کرد.  پله که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، در مورد هیجان و عشق به فوتبال در میان مردم کشورش صحبت کرد و فوتبال را "زیباترین ورزش" خواند و خواستار اتحاد مردم کشورش برای کسب موفقیت های بزرگ در آینده شد. نامه پله بدین شرح است:

"نامه سرگشاده در مورد رویایم. زندگی یک فرصت است. کاری که ما با زندگی می کنیم، به خودمان بستگی دارد. ممکن است که خوب کار کنیم یا بد. در پیروزی، جشن می گیریم، در شکست درس می گیریم. زندگی همیشه سخاوتمند است و فرصت شروع تازه را به ما می دهد. هر روز که می گذرد، مسیری تازه را آغاز می کنیم. در این دوره به رویاهایی فکر می کنیم که هرگز نمی میرند و به لغزش ها در مسیر اهمیتی نمی دهیم. برای همه همین است اما وقتی که رویایت فوتبالیست شدن است، فرصت ها خیلی محدودتر و رویاها خیلی دورتر هستند. لغزش ها دردناک ترین بخش زندگی نیستند اما خیلی از افراد به قضاوت می پردازند، این طور نیست؟ برای این که عادل باشم باید بگویم که پیروزی ها را هم افراد بسیار بیشتری جشن می گیرند.

با وجود دردی که پس از حذفمان از جام جهانی حس کردیم، از شما برزیلی ها می خواهم که پنج ستاره اولی که به سینه زدیم را به یاد بیاورید. عشق ما را حرکت می دهد. نمی دانستم که فوتبال ما را این قدر دیوانه می کند. فوتبال یعنی عشق به خاطر اتحاد و رفاقت های واقعی پیرامون ورزش، یعنی فریاد گل یا فراموش کردن همه مشکلاتی که داریم هر چند که ممکن است که فقط برای 90 دقیقه این اتفاق رخ بدهد. در این کشور بی نظیر فوتبال می تواند به معنی عشق برای مبارزه با فقر، گرسنگی و مواد مخدر باشد. این ویژگی ها متعلق به زیباترین روزش است، به خصوص در این جا و در کشور برزیل. دلیلش مهم نیست، بلکه این مهم است که فوتبال جمعیت زیادی از ما را متحد کرده است آن هم در این لحظات که بیش از همیشه به اتحاد نیاز داریم. رویای من این است که این احساس بین ما و کشورمان فقط یک اتفاق زودگذر نباشد. این هدف شاید غیرممکن به نظر برسد اما زمانی که بچه بودم، رویای دیگری داشتم: بردن جام جهانی برای پدرم. از رویاها صحبت کردم، تصور نکنید که رویاهای ما ورزشکاران به پایان می رسند. می دانم که هنوز رویای ششمین قهرمانی اروپایی را دارید همان طور که من در بچگی رویایش را داشتم. فتح ما فقط به تعویق افتاده است. از ورزشکارم و کمیته فنی تیم ملی را شایسته تحسین، احترام و محبت می دانم. از همه برزیلی ها خواستار اتحاد و عشقی هستم که در کل زندگی در میان ما ورزشکاران وجود داشته است. رویا متعلق به همه ماست. عشق، عشق و عشق."

4125