روایت دستیار کی‌روش از جو تیم ملی در بازی با انگلیس

روایت دستیار کی‌روش از جو تیم ملی در بازی با انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- دستیار کارلوس کی‌روش در جام جهانی 2022 درباره شکست سنگین مقابل انگلیس صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، «راجر دسا» مربی تیم ملی فوتبال ایران و دستیار کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ بدون شک رسانه‌ای ترین چهره کادر فنی ایران بعد از حذف تیم در این رقابت‌ها بوده است.

دسا که هنوز مشخص نیست با کی روش هدایت تیم ملی ایران را برای جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا بر عهده داشته باشد، این روزها در آفریقا میهمان رسانه‌های مختلفی است و به سئوالات این رسانه‌ها به ویژه درباره عملکرد ایران پاسخ می‌دهد.

دسا البته در لابه لای این گفتگوها، تاکتیک‌ها و برنامه‌های تیم ملی ایران در مسابقات مختلف را هم بازگو می‌کند تا به مرور مشخص بشود کی روش در بازی‌های این جام چه تفکراتی را دنبال می کرده است.

دسا در تازه‌ترین مصاحبه خود در واکنش به شکست ۶ بر ۲ ایران مقابل انگلیس گفت: مثل حس یک مسابقه تنیس بود، فکر می‌کردم ست اول تمام شده است و می‌خواهیم ست دوم را بازی کنیم!

مربی آفریقایی تیم ملی ایران تاکید کرد: صادقانه بگویم؛ زمانی که بازی را شروع کردیم، برنامه ما تلاش برای کسب نتیجه تساوی بود. می‌دانستیم که باید دفاع کنیم و بازی زیبایی انجام ندهیم. 

دسا خاطر نشان کرد: بازی با پنج مدافع کاری بود که آنها (ایران) قبلاً هرگز انجام نداده بودند و ما آن را امتحان کردیم، زمان کافی برای آماده سازی نداشتیم و این برنامه شکست خورد. این بازی‌ای بود که مربیان انجام دادند و به هیچ وجه جواب نداد.

دستیار کارلوس کی روش به شرایط سخت کادر فنی ایران بعد از عقب افتادن مقابل انگلیس اشاره کرد و افزود: باید بگویم که مرحله‌ای بود که بازی با نتیجه ۴ بر صفر انجام می‌شد. تنها چیزی که می‌توانید روی نیمکت به آن فکر کنید این است که چگونه خونریزی را متوقف کنید!

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: فکر می‌کنم گل‌های سوم و چهارم خیلی سریع بود و حتی فرصت تشخیص تغییر نتیجه ۲-۰ به ۴-۰ نبود. این می‌تواند یک رکورد باشد و ممکن است در کتاب رکوردها باشیم!

به گفته مربی تیم ملی، سردار آزمون قرار نبوده مقابل انگلیس بازی کند اما به خاطر شرایط مسابقه، کادر فنی مجبور به استفاده از او شده است. دسا گفت: ما توانستیم کمی به حالت اول برگردیم. سردار [آزمون] مهاجم ما که مصدوم شده بود را به زمین آوردیم. او اصلاً قرار نبود بازی کند، اما در آن زمان باید ریسک می‌کردیم.

دسا تاکید کرد: ما چند تغییر ایجاد کردیم، دوباره به سیستم دفاع چهار نفره رفتیم، ۳-۳-۴ بازی کردیم و توانستیم دو گل به ثمر برسانیم. ما نتیجه را کمی بهتر از ۶-۰ یا ۸-۰ کردیم!

6442