گزارش ویژه/ جنجال جدید در سوپرلیگ فوتسال بانوان/ از تست‌‌گیری مجدد تعیین جنسیت تا عدم اعلام نتایج آزمایش‌ها!

گزارش ویژه/ جنجال جدید در سوپرلیگ فوتسال بانوان/ از تست‌‌گیری مجدد تعیین جنسیت تا عدم اعلام نتایج آزمایش‌ها!

پایگاه خبری فوتبالی- طبق نامه‌ای که سازمان لیگ فوتسال به تیم‌های حاضر در سوپرلیگ و لیگ برتر فوتسال ابلاغ کرده، تیم‌های فوتسال بانوان باید برای آزمایشات تعیین جنسیت به ایفمارک مراجعه کنند.

به گزارش فوتبالی، اتفاق جدید و قابل توجهی که این روزها در سوپرلیگ فوتسال زنان رخ داده ماجرای تست‌گیری از بازیکنان تیم‌ها و انجام آزمایشات تعیین جنسیت است.

 چندی پیش بود که سازمان لیگ فوتسال طی نامه‌ای از همه تیم‌های حاضر در سوپرلیگ و لیگ برتر فوتسال بانوان خواست تا علی‌رغم آزمایش هایی که برخی از تیم‌ها در ابتدای فصل انجام دادند، مجدد به ایفمارک مراجعه کرده و تمامی تست‌ها از جمله تعیین جنسیت را انجام دهند.

 ابلاغ این نامه به باشگاه‌ها با اعتراض تیم‌ها همراه شد اما با توجه به اینکه مسئولان سازمان لیگ به صورت شفاهی به تیم‌ها اعلام کرده‌اند هر تیمی که از انجام این آزمایشات خودداری کند، اجازه بازی کردن نخواهد داشت، تیم‌ها مجاب شدند که مجددا این تست‌ها را انجام دهند.

در این بین اتفاق عجیب‌تری که رخ داده ادعایی‌است که مسئولان برگزاری مسابقات و افرادی که وظیفه تست‌گیری را برعهده دارند مطرح کرده اند. بدین صورت که هر تیمی که برای انجام آزمایش ها مراجعه کرده با این جمله که "همه تیم‌ها تست دادند جز شما" مواجه شده است که در نوع خود جالب توجه است! البته این ادعای تیمها باید راستی آزمایی شود و اینکه مشخص شود چقدر حقیقت دارد و یا اصلا حقیقت دارد یا نه.

دو تیم از هشت تیم هنوز تست نداده‌اند

از بین هشت تیم حاضر در سوپرلیگ فوتسال بانوان، شش تیم به ایفمارک مراجعه کرده و تست داده‌اند و دو تیم دیگر با توجه به اینکه تقریبا سه هفته‌ای می‌شود اجرای این آزمایشات اجباری شده است، هنوز اقدامی برای حضور در ایفمارک انجام نداده‌اند که این مورد جای شک و شبهاتی را برای سایر تیم‌ها ایجاد کرده که با توجه به سفت و سخت گرفتن انجام دادن این آزمایشات و اینکه مسئولان عنوان کرده بودند اگر تیمی تست ندهد با جریمه مواجه می‌شود و حتی حق بازی کردن در سوپرلیگ را نخواهد داشت، چطور دو تیم هنوز آزمایش هایشان را انجام نداده‌اند!

خبری از جواب آزمایش‌ها نیست؟

طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، تعدادی از تیم‌ها که تقریبا دو الی سه هفته پیش به ایفمارک مراجعه کرده و آزمایشات را پست سر گذاشته بودند، به این موضوع که هنوز پاسخ این تست‌ها از سوی ایفمارک اعلام نشده اعتراض کردند.

شنیده شده یکی از مسئولان تیم های حاضر در سوپرلیگ گفته است برای اطلاع از نتایج تست‌ها با ایفمارک تماس گرفته و در جواب به او گفته اند اگر نتایج آزمایشات بازیکنان تیم شما مشکوک بود با شما تماس گرفته می‌شد و وقتی تماسی گرفته نشده یعنی تیم شما مشکلی ندارد. اما مساله این است که بعد از این مدت، هنوز جواب تست‌ها به هیچ باشگاهی به صورت مکتوب اعلام نشده که این خود هم جای ابهام دارد که به چه دلیل نتایج به صورت کتبی ابلاغ نشده است.

به هر صورت یک هفته دیگر، سری دوم یا همان نیم فصل دوم رقابت‌های سوپرلیگ فوتسال بانوان به پایان می‌رسد و تیم‌ها بعد از یک وقفه و تعطیلی کوتاه، برای بار سوم به مصاف هم خواهند رفت. تا این هفته، تیم فوتسال پیکان، مدافع عنوان قهرمانی در صدر جدول قرار دارد و نصر فردیس در جایگاه دوم و در تعقیب پیکان است.

گزارش: زانیار دلیری