اسکوچیچ: غرور برزیلی‌ها باعث حذفشان شد

اسکوچیچ: غرور برزیلی‌ها باعث حذفشان شد

پایگاه خبری فوتبالی- دراگان اسکوچیچ تحلیل جالبی درباره صعود کرواسی به نیمه نهایی جام جهانی ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی، در یکی از بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شب گذشته تیم کرواسی بعد از تساوی ۱ - ۱ برابر برزیل، در ضربات پنالتی به پیروزی رسید تا ضمن حذف تیم پرافتخار جهان، راهی مرحله نیمه نهایی بشود. این نتیجه در حالی رقم خورد که برزیل در جریان بازی ابتدا از کرواسی پیش افتاد اما در نهایت بازنده از زمین خارج شد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی کُروات که تیم ملی ایران را به جام جهانی ۲۰۲۲ رسانده بود، در تحلیل این بازی به غرور و رفتار بازیکنان برزیل بعد از گلزنی کنایه زد و آن را دلیل اصلی شکست این تیم پرافتخار دانست.

اسکوچیچ گفت: برای موفقیت باید آنچه که تیم حریف دارد را از آنها بگیریم. ما باید توپ را از برزیل می‌گرفتیم و این فرمول موفقیت بود. ما کناره‌ها را بسته بودیم. زیاد وارد تاکتیک تیم نمی‌شوم. می‌توانم بگویم حتی قبل از اینکه در جریان مسابقه به برزیل گل بزنیم، آنها مسیر را برای ما باز می‌کنند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران افزود: برزیلی‌ها بعد از گلزنی بیشتر سامبا می‌رقصیدند تا اینکه بخواهند فوتبال بازی کنند. زمانی که کرواسی به گل رسید، دیگر مطمئن بودم در پنالتی پیروز می‌شویم. وقتی گل تساوی را به ثمر رساندیم دیگر حتی نیازی به تماشای پنالتی‌ها هم نبود.

اسکوچیچ در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: برزیلی‌ها شروع به جشن و شادی قبل از زمان بازی کردند در حالی که مسابقه به پایان نرسیده بود. تیم ما از اینکه آنها فکر می‌کردند بازی تمام شده، استفاده کرد. این یک شوک روانی شدید برای برزیل بود. کرواسی نتیجه فوق العاده ای گرفت و فکر می‌کنم در دنیای فوتبال شناخته شده‌ایم.

وی ادامه داد: بازیکنان کرواسی از نظر شخصیت خاص هستند. کرواسی قبلاً هم این شخصیت را نشان داده است. DNA ما این است که هرگز تسلیم نمی‌شویم، هرگز و تا آخر مبارزه می‌کنیم و این ما را از بقیه متمایز می‌کند.

6442