رکورد تاریخی داور بازی هلند و آرژانتین؛ آقای کارت زرد!

رکورد تاریخی داور بازی هلند و آرژانتین؛ آقای کارت زرد!

پایگاه خبری فوتبالی - ماتئو لاهوز داور بازی میان تیم ملی آرژانتین و تیم ملی هلند رکورد عجیب و غریبی را از خودش در جام جهانی بر جای گذاشت؛ رکوردی که باید دید اصلا قابل شکستن هست یا نه!

به گزارش فوتبالی، در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی آرژانتین و هلند به مصاف هم رفتند و در نهایت این بازی را تیم ملی آرژانتین در ضربات پنالتی به سود خود به پایان برد.

این بازی با قضاوت ماتئو لاهوز، داور سرشناس اسپانیایی برگزار شد. ماتئو لاهوز در این بازی از کارت زرد خود خیلی زیاد استفاده کرد. به نظر می رسد که سبک او برای کنترل بازیکنان در این بازی استفاده زیاد از کارت زرد بوده است.

ماتئو لاهوز در این بازی 15 کارت زرد داد که رکورد تاریخ جام جهانی در یک بازی است. او در طول 120 دقیقه بازی، 43 بار اعلام خطا کرد و 13 کارت زرد نشان داد. لاهوز در ضربات پنالتی پایان بازی هم 2 کارت زرد دیگر نشان داد تا رکورد ویژه ای به نام خود ثبت کند.

البته این 15 کارت زرد فقط به بازیکنان درون زمین و یا بازیکنان نیمکت نشینی بوده که بعدا وارد زمین شده اند، چرا که او در مجموع 19 کارت زرد داد که دو تا به مربی های آرژانتین (اسکالونی و ساموئل) و دو کارت زرد پس از سوت پایان بازی (لانگ و دومفریس) داده است.

لاهوز یک بار از دنیای داوری خداحافظی کرده بود اما دوباره برگشت و به نظر می رسد که در حال قضاوت آخرین جام جهانی خود است. او بازی ایران و آمریکا در همین جام جهانی را هم سوت زد.

1470