موضع هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره کی‌روش؛ او را نمی‌خواهیم!

موضع هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره کی‌روش؛ او را نمی‌خواهیم!

پایگاه خبری فوتبالی- آیا کارلوس کی‌روش از هیات رییسه فدراسیون فوتبال رای اعتماد می‌گیرد؟

به گزارش فوتبالی، کارلوس کی‌روش حدود 80 روز قبل از جام جهانی 2022 قطر هدایت تیم را برعهده گرفت تا سومین حضور متوالی‌اش در جام جهانی با تیم ملی را تجربه کند. تجربه ای که البته برای طرفداران تیم ملی و خود بازیکنان راضی کننده نبود. هر چند کی روش خودش به ظاهر می گوید که از اتفاقاتی که در جام جهانی برای تیم ملی افتاد، ناراحت است، اما خبرهایی که درباره گرفتن دستمزد و پاداش او منتشر شده، نشان می دهد که او نمی تواند برای خودش زیاد ناراحت باشد. هر چند کی روش دوست داشت که تیم ملی با او نتیجه بگیرد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند اما در نهایت او بازی حساس و حیثیتی مقابل آمریکا را همراه با تیم ملی باخت تا ایران برای ششمین نتواند به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند.

بزرگترین ابهام درباره کی‌روش، ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با اوست و هنوز مشخص نشده که او در جام ملتهای آسیا هم روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. چیزی که مشخص شده این است که ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با تیم ملی به حالت 50 -50 درآمده است. در واقع کی روش در هیات رییسه موافقانی دارد. یکی از موافقان صد در صد او مهدی محمد نبی، نایب رییس اول فدراسیون فوتبال است که در رقابتهای جام جهانی روی نیمکت تیم ملی به عنوان سرپرست نشسته بود. شاید به همین دلیل است که اخبار غیررسمی درباره تمایل فدراسیون فوتبال به ادامه همکاری با مربی پرتغالی منتشر شده اما از سوی دیگر، مصاحبه عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، کاملا خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. مصاحبه ای که شاید به نوعی موضع بخشی از هیات رییسه فدراسیون فوتبال را نشان دهد. کار موافقان کی روش در هیات رییسه برای راضی کردن مخالفان کی روش، چندان راحت به نظر نمی رسد.

طهمورث حیدری یکی از مخالفان اصلی کی روش است که با یک روزنامه ورزشی صحبت کرده و درباره این موضوع گفته است: "قرارداد کارلوس کی‌روش تا پایان جام جهانی بود. او در حال حاضر قراردادی ندارد. اگر هم قرار به ماندن او باشد، باید بیاید قرارداد ببندد و برای تمدید این قرارداد موافقت هیأت رئیسه الزامی است."

او با این مقدمه سراغ توضیح درباره نظر هیات رئیسه فدراسیون درباره مربی پرتغالی می‌رود:" تا جایی که من می‌دانم هیأت رئیسه با ماندن کی‌روش مخالف است و موافقت نخواهد کرد. البته من همان زمان که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود هم با کی‌روش موافق نبودم. نه اینکه او را قبول نداشته باشم، به خاطر اینکه به نظرم وقتی اسکوچیچ تیم را به جام جهانی برده بود، کنار گذاشتن او جوانمردی نبود."

همانطور که اشاره شد از صحبت‌های طهمورث حیدری مشخص است که مهدی تاج در صورتی اینکه بخواهد با کی‌روش اعتماد دهد، برای دریافت رای اعتماد از هیات رییسه فدراسیون فوتبال کار فوق‌العاده سختی خواهد داشت. در بهترین حالت موضع هیات رییسه فدراسیون درباره کی روش 50 -50 است.

7655