پایان کار فغانی در جام جهانی/ دست اروگوئه ای تیم داوری ایرانی را حذف کرد!

پایان کار فغانی در جام جهانی/ دست اروگوئه ای تیم داوری ایرانی را حذف کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- پرونده جام جهانی برای علیرضا فغانی و کمک‌هایش بسته شد.

به گزارش فوتبالی، سرشناس‌ترین داور ایران که قضاوت دو بازی برزیل - صربستان و اروگوئه – پرتغال در مرحله گروهی جام جهانی را بر عهده داشت پس از عدم حضور در مرحله یک هشتم نهایی، شانسی برای قضاوت در مرحله یک چهارم نهایی و مراحل بالاتر جام جهانی نخواهد داشت.

اگرچه گفته شده بود که کولینا رئیس سرشناس کمیته داوران فیفا اعتقاد ویژه‌ای به فغانی دارد و می‌خواهد باز هم از او در جام جهانی(در مراحل نیمه نهایی، رده بندی و فینال) استفاده کند اما امروز این خبر از قطر به ایران مخباره شد که کار فغانی در جام جهانی تمام شده و او به رویایش که قضاوت در فینال این تورنمنت بود، نخواهد رسید.

به نظر می‌رسد دلیل اصلی پایان کار فغانی در جام جهانی، تصمیم بحث‌برانگیز او در بازی اروگوئه و پرتغال باشد. تصمیمی که البته فغانی چندان در آن مقصر نبود و او در صحنه برخورد توپ با دست مدافع اروگوئه، دستور به ادامه بازی داد اما از اتاق VAR به او گفتند که آن صحنه را بازبینی کند و فغانی بعد از دیدن مجدد صحنه، تصمیم اشتباه گرفت برای پرتغال، پنالتی بگیرد. در هر حال چون اروگوئه با تفاضل گل حذف شد، اشتباه فغانی تاثیرگذار تلقی شد و در نهایت کمیته داوران فیفا، یکی از بهترین تیم های داوری ایران را کنار گذاشت. 

قرار است فغانی و کمک‌هایش، فردا به ایران برگردند. این آخرین جام جهانی فغانی خواهد بود چرا که او هم از نظر سنی دیگر نمی‌تواند در جام جهانی قضاوت کند و هم اینکه فغانی در لیست فدراسیون فوتبال ایران نیست. فغانی شانس زیادی هم برای قضاوت در رقابتهای جام ملتهای آسیا 2023 در دوحه قطر ندارد.

7655