گزینه‌ اصلی جانشینی انریکه: پرورش‌دهنده نسل طلایی اسپانیا

گزینه‌ اصلی جانشینی انریکه: پرورش‌دهنده نسل طلایی اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی - عملکرد ضعیف تیم ملی اسپانیا در جام جهانی قطر با پیامدهایی همراه خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، لوئیز انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا به خاطر بسیاری از تصمیم هایش نظیر خط زدن راموس و آسپاس به شدت مورد انتقاد است. در حقیقت در حالی که اسپانیا در خط دفاعی و خط حمله با مشکلاتی مواجه بود، دو بازیکن باتجربه که هر دو در آمادگی کامل به سر می برند، از لیست خط خوردند. از سویی تیم ملی اسپانیا تاکتیک های مناسبی را در طول جام جهانی انتخاب نکرد و در دو شکست مقابل ژاپن و مراکش عملکرد ضعیفی از خود ارائه داد و با فقط یک پیروزی از چهار بازی کار خود را در جام جهانی به اتمام رساند.

به نظر می رسد که جدایی لوئیز انریکه از تیم ملی اسپانیا به زودی اعلام شود و  این تیم با چهره جدید آماده راهیابی به یورو، لیگ ملت ها و البته جام جهانی 2026 شود. در حقیقت مربی بعدی تیم ملی اسپانیا قرار است که پروژه ای سه سال و نیمه را به عهده بگیرد.

مارکا حالا جایگزین احتمالی لوئیز انریکه را هم اعلام کرده است: لوئیز دلافوئنته سرمربی تیم زیر 21 سال اسپانیا. این مربی توانست اسپانیا را به مدال نقره المپیک برساند و تجربه قهرمانی یورو زیر 19 سال و زیر 21 سال را هم دارد و شناخت زیادی از نسل کنونی فوتبال اسپانیا دارد چرا که خودش هم مربی آنها بوده است. البته در حال حاضر یکی از دلیل های تردید فدراسیون اسپانیا در مورد دلافوئنته مربوط به تجربه ناموفق انتخاب اینیاکی سائز در یورو 2004 است. دلافوئنته تجربه حضور در سطح اول فوتبال را ندارد و مشخص نیست که ایا از پس مدیریت ستارگان پرشمار فوتبال اسپانیا برمی آید یا نه.

به جز دلافوئنته گزینه های دیگری هم مطرح هستند. مارسلینو گارسیا مربی سابق ویارئال و بیلبائو یکی از گزینه هاست در حالی که روبرتو مارتینز سرمربی سابق تیم ملی بلژیک گزینه دیگر است.

4125