خمز عضو جدید باشگاه اسپانیایی‌های فوتبال ایران

خمز عضو جدید باشگاه اسپانیایی‌های فوتبال ایران

پایگاه خبری فوتبالی- پاکو خمز اولین سرمربی اسپانیایی شاغل در لیگ برتر است.

به گزارش فوتبالی، امروز تکلیف نیمکت تراکتور مشخص و هدایت تیم تبریزی به یک مربی اسپانیایی سپرده شد. پیش او از چند مربی اسپانیایی دیگر در فوتبال ایران کار کرده‌اند اما هیچکدام از آنها با عنوان سرمربی وارد فوتبال ایران نشدند.

البته که اگر سالها قبل فدراسیون فوتبال با خاویر کلمنته برای هدایت تیم ملی به توافق نهایی می‌رسید، خمز اولین سرمربی اسپانیایی شاغل در فوتبال ایران نمی‌شد.

برویم سراغ اسپانیایی‌هایی که سابقه فعالیت در فوتبال ایران را دارند. در دوران سرمربیگری کالدرو در پرسپولیس، خواگین و اینیگو والنسیا دستیارهای اسپانیایی او بودند و در حال حاضر هم په په لوسادا – که پیش از این سابقه همکاری با گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران را داشته – به عنوان مربی بدنساز، یکی از نفرات کادر فنی پرسپولیس است.

یوسو سسما در مقطعی همکار جواد نکونام در فولاد بود ضمن آنکه این تیم اهوازی، فصل گذشته و برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا یک مهاجم اسپانیایی که پیش از این در اتلتیک بیلبائو توپ می‌زد را به خدمت گرفت منتهی ایبای گومز نتوانست کار خاصی برای فولاد انجام دهد.

مانوئل فرناندز مونیز دروازه‌بان اسپانیایی که سابقه عضویت در تیمهای پایه کشورش را داشت، سالها قبل و در مقطعی عضو تیم ماشین سازی بود.

7655