پایان ماجراجویی تیم‌های آسیایی در قطر

پایان ماجراجویی تیم‌های آسیایی در قطر

پایگاه خبری فوتبالی - شب گذشته تیم ملی ژاپن در ضربات پنالتی مقابل تیم ملی کرواسی شکست خورد و در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر از دور رقابت ها کنار رفت و پس از آن هم تیم ملی کره جنوبی با نتیجه یک بر چهار مقابل تیم ملی برزیل تحقیر شد و کره ای ها هم با جام جهانی وداع کردند.

به گزارش فوتبالی، پیش از ژاپن و کره جنوبی، تیم ملی استرالیا هم در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر مقابل تیم ملی آرژانتین با نتیجه یک بر دو شکست خورده بود و بدین ترتیب استرالیایی ها هم از جام جهانی حذف شدند.

به طور کلی در جام جهانی 2022 قطر، آسیا شش نماینده داشت که این نماینده ها عبارت بودند از قطر که میزبان رقابت ها بود، ایران، عربستان سعودی، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا.

کره جنوبی، ژاپن و استرالیا در دور گروهی عملکرد بسیار خوبی داشتند و با شکست تیم های بزرگ شگفتی ساز شدند. بهترین عملکرد را ژاپن داشت که با شکست دادن آلمان و اسپانیا به عنوان صدرنشین گروه خود راهی مرحله حذفی شد.

ایران، عربستان سعودی و قطر نتوانستند از گروه خود بالا بیایند. ایران و عربستان شانس خوبی برای صعود از گروه داشتند چرا که توانستند یک برد در گروه خود به دست بیاورند اما در نهایت حذف شدند.

3 تیم از شرق آسیا راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و در این مرحله هر سه حذف شدند و 3 تیم غرب آسیا در گروه خود حذف شدند. 

1471