حضور والیبال پیکان در جمع بزرگان دنیا

حضور والیبال پیکان در جمع بزرگان دنیا

پایگاه خبری فوتبالی_ تیم والیبال پیکان پنجمین حضور خود در رقابت های جام باشگاه های جهان را تجربه خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان از روز چهارشنبه 16 آذرماه با حضور شش تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل آغاز می‌شود.

تیم پیکان تهران پرافتخارترین تیم والیبال ایران که در سال 1400 نایب قهرمان لیگ برتر ایران شد و دوازده قهرمانی در این لیگ را در کارنامه دارد، در سال 2022 هشتمین قهرمانی در قاره کهن آسیا را جشن گرفت و یکی از شش تیم شرکت کننده در این رقابت‌‌ها است.

علاوه بر تیم پیکان، پنج تیم دیگر شامل پروجا ایتالیا (تیم سوم اروپا)، والی رناتا برزیل (تیم سوم آمریکای جنوبی)، سادا کروزیرو برزیل (میزبان و قهرمان آمریکای جنوبی)، ایتامبه میناس برزیل (نایب قهرمان آمریکای جنوبی) و ترنتینو ایتالیا (نایب قهرمان اروپا) در رقابت‌های امسال حضور دارند.

تیم‌های سادا کروزیرو با سابقه 9 دوره حضور، ترنتینو با هشت دوره حضور که همیشه روی سکو رفته است و پیکان تهران با چهار دوره حضور باتجربه‌های این دوره از مسابقات هستند.

از سوی دیگر رقابت‌های امسال به نوعی جدال باتجربه‌های جهان و سه تیم که برای نخستین بار شرکت می‌کنند، محسوب می‌شود زیرا تیم‌های پروجا، والی رناتا و ایتامبه میناس برای نخستین بار در قهرمانی باشگاه‌های جهان شرکت می‌کنند.

تیم پیکان تهران امسال (2022) برای پنجمین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.برنامه دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان 2022 به وقت تهران به قرار زیر است:

پنج‌شنبه 17 آذر

پیکان ایران – ایتامبه میناس برزیل، ساعت 30 دقیقه بامداد

سادا کروزیرو برزیل – والی رناتا برزیل، ساعت سه و 30 دقیقه

جمعه 18 آذر

پیکان ایران – ترنتینو ایتالیا، ساعت 30 دقیقه بامداد

والی رناتا برزیل – پروجا ایتالیا، ساعت سه و 30 دقیقه

در پایان دیدارهای مرحله گروهی تیم‌های اول و دوم هر گروه مقدماتی به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد تا در ادامه مسابقات برای رتبه‌های اول تا چهارم در روز یکشنبه 20 آذر به وقت تهران با یکدیگر مسابقه دهند.

۱۳۹۷