صعود خروس ها به یک چهارم نهایی/ امباپه لهستان را به آتش کشید

صعود خروس ها به یک چهارم نهایی/ امباپه لهستان را به آتش کشید

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی فوتبال فرانسه با درخشش کیلیان امباپه با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید تا به جمع هشت تیم برتر جام جهانی 2022 راه پیدا کند. 

به گزارش فوتبالی، دیدار دو تیم فرانسه و لهستان عصر امروز از ساعت 18:30 به وقت تهران، در ورزشگاه الثمامه و با قضاوت خسوس والنزوئلا برگزار شد. فرانسه در گروه خودش توانسته بود با 6 امتیاز به عنوان تیم اول گروه به مرحله حذفی راه یابد، در حالی که لهستان به سختی و با امتیاز جواز حضور در این مرحله را کسب کرد.

در نیمه اول فرانسه در اکثر دقایق بازی تیم برتر میدان بود، البته لهستان نیز تیم دست و پا بسته‌ای نشان داد و در یک صحنه شانس باز کردن دروازه لوریس را داشت، اما این فرصت با نمایش شجاعانه لوریس و مدافعان فرانسه، تبدیل به گل نشد تا اینکه در دقیقه 44 الیویه ژیرو روی حرکت زیبای امباپه، قفل دروازه شزنی را گشود تا فرانسه در نیمه اول با نتیجه دو بر صفر برنده باشد. 

در نیمه دوم بازی آرام دنبال می‌شد تا اینکه کیلیان امباپه با یک شوت زیبا در دقیقه 74، به نوعی تیر خلاص را بر پیکر لهستان زد و البته این پایان نمایش امباپه نبود و این ستاره پاریسن ژرمن در دقیقه 90+1 نیز گلزنی کرد تا شبی به یادماندنی برای خودش رقم بزند. در دقیقه 90+6 یک پنالتی به سود لهستان اعلام شد و روبرت لواندوفسکی توانست توپ را تبدیل به گل کند.

4416