داستان ادامه‌دار تماشاگران جعلی در جام جهانی قطر

داستان ادامه‌دار تماشاگران جعلی در جام جهانی قطر

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای حضور تماشاگران جعلی در جام جهانی 2022 یکی از مواردی است که روز اول مطرح شده است.

به گزارش فوتبالی، یکی از اتفاقات عجیب جام جهانی، حضور افرادی در ورزشگاه‌های قطر بوده که به تماشاگران فیک، معروف شده‌اند.

داستان از پخش یک کلیپ از بازی برزیل و صربستان شروع شد که بر اساس آن دو هوادار بنگلادشی و هندی، با پیراهن برزیل مشغول تشویق تیم ملی این کشور بودند.

این موضوع، فقط محدود به تیم ملی برزیل نشد و تماشاگرانی که بیشتر آنها اهل بنگلادش و هلند بودند با پیراهن تیمهایی نظیر انگلیس و آلمان و آرژانتین در ورزشگاه‌ها دیده شدند تا این بحث مطرح شود که دولت قطر به این افراد پول داده که صندلی‌های ورزشگاه‌ها را پر کنند و حتی شنیده شد که روزی 70 دلار می گیرند که از تیمهای کم طرفدار حاضر در دوحه حمایت کنند.

در شرایطی که دولت قطر و همچنین فیفا، بحثهای مربوط به استخدام طرفدار برای تیمهای حاضر در جام جهانی را رد کرده‌اند، هنوز جوابی برای این سوال پیدا نشده که چرا یک هوادار کریکت که هیچ علاقه‌ای به فوتبال ندارد، باید از نزدیک شاهد یک مسابقه فوتبال باشد.

البته که این روایت هم وجود دارد که این افراد، کارگرهای مهاجری هستند که از سالها قبل در قطر حضور داشته‌اند و حالا این فرصت را پیدا کرده‌اند که بازیهای جام جهانی را به صورت رایگان تماشا کنند و یا حتی شاید بلیت هم بخرند اما برای قطری ها مهم یک مساله است: اینکه ورزشگاهها در حین بازیها پر باشد!

1984