شگفتی سازی آسیایی‌ها ادامه دارد/ کره جنوبی، پوست پرتغال را کند!

شگفتی سازی آسیایی‌ها ادامه دارد/ کره جنوبی، پوست پرتغال را کند!

پایگاه خبری فوتبالی - کره جنوبی با پیروزی دراماتیک مقابل پرتغال، جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 را کسب کرد. 

به گزارش فوتبالی، از ساعت 18:30 به وقت تهران، دو دیدار به صورت همزمان برگزار شد. پرتغال در اجوکیشن سیتی به مصاف کره جنوبی رفت. سلسائو اروپا با 6 امتیاز صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده بود و کره جنوبی با 1 امتیاز همچنان از شانس صعود به مرحله بعدی برخوردار بود. اگر چه کار بسیار سختی داشتند، اما توانستند از سد پرتغال بگذرند.  

در نیمه اول پرتغال شروع بسیار خوبی داشت و در دقیقه 5، ریکاردو هورتا با پاس گل دیگو دالوت گل اول را به ثمر رساند. کره بعد از این گل کمی جلو کشید و در دقیقه 27 کیم یونگ گوان گل تساوی را به ثمر رساند تا نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در نیمه دوم شاهد بازی متعادل و آرامی بودیم. پرتعال که از صدرنشینی مطمئن شده بود، بیشتر بازیکنان ذخیره اش را به بازی فرستاد، اما کره از این فرصت استفاده کرد و در دقیقه 91 هوانگ هی چان گل دوم را به ثمر رساند.

در دیگر دیدار، غنا و اروگوئه مقابل هم صف آرایی کردند. ابتدا غنا در دقیقه 18 صاحب یک ضربه پنالتی شد، اما آنده آیو پنالتی را از دست داد و سپس در دقایق 26 و 32 ده آراسکائتا دو گل به ثمر رساند تا با نتیجه 2-0 به پیروزی برسد. 

با این نتایج، پرتغال با 6 امتیاز در صدر و کره جنوبی و اروگوئه با 4 امتیاز به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم قرار گرفتند و غنا نیز با 3 امتیاز قعر نشین شد. 

4416