گزارش ویژه/ باخت ایران به این دلیل به بازیکنان تیم ملی فوتبال آمریکا چسبید!

گزارش ویژه/ باخت ایران به این دلیل به بازیکنان تیم ملی فوتبال آمریکا چسبید!

پایگاه خبری فوتبالی- برتری 0-1 تیم ملی آمریکا مقابل ایران، بیشتر از همه باعث خوشحالی اعضای تیم ملی فوتبال بانوان این کشور شده است.

به گزارش فوتبالی، دلیل این قضیه چیزی نیست جز پولی که از برتری شاگردان گرگ برهالتر مقابل تیم کارلوس کی‌روش، نصیب تیم فوتبال بانوان آمریکا خواهد شد.

آنطور که سایت worldsoccertalk نوشته، بر اساس توافقی که پیش از این انجام شده بود، پاداش مربوط به جام جهانی 2022، به صورت مساوی بین تیم فوتبال آقایان و بانوان آمریکا تقسیم خواهد شد.

آمریکا با برتری مقابل ایران، نه تنها انتقام شکست 1-2 در جام جهانی 1998 را از این تیم گرفت بلکه به عنوان تیم دوم گروه B راهی مرحله بعدی شد تا پاداشی 13 میلیون دلاری به تیم فوتبال این کشور تعلق بگیرد. پاداشی که 6.5 میلیون دلار آن سهم تیم آقایان خواهد بود و نصف دیگر در اختیار تیم بانوان آمریکا قرار خواهد گرفت.

طبق نوشته worldsoccertalk، طبق چنین فرمولی، برد آمریکا مقابل ایران باعث می‌شود که هر کدام از بازیکنان تیم فوتبال بانوان آمریکا، صاحب پاداشی 380 هزار دلاری شوند.

با احتساب قیمت 36 هزار تومانی دلار در بازار ارز، سهم هر کدام از بانوان تیم ملی آمریکا از پاداش صعود تیمشان به مرحله بعدی جام جهانی، 13 میلیارد و 680 میلیون تومان خواهد بود.

گزارش از سورنا روانبخش

1984