نسل طلایی بلژیک چه عملکردی در جام‌های مختلف داشته است؟(عکس)

نسل طلایی بلژیک چه عملکردی در جام‌های مختلف داشته است؟(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی بلژیک شب گذشته مقابل تیم ملی کرواسی به تساوی بدون گل رسید و همین قضیه موجب شد تا تیم ملی بلژیک از رقابت های جام جهانی 2022 قطر کنار برود و در همان دور گروهی حذف شود.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی بلژیک یک نسلی از بازیکنان را دارد که به آن ها بازیکنان نسل طلایی گفته می شد. این نسل از جام جهانی 2014 برزیل وارد بازی ها و تورنمنت های مهم شد و انتظار می رفت که آن ها بتوانند حداقل یک جام به دست بیاورند اما عملکرد آن ها رفته رفته ضعیف تر شد و این نسل نتوانست هیچ جامی به دست بیاورد.

در این نسل طلایی بلژیک بازیکنانی مثل ادن هازارد، کوین دی بروینه، روملو لوکاکو، کاراسکو، تیبو کورتوا و بازیکنانی دیگر حضور داشتند که البته برخی از آن ها دچار افت شدیدی شده اند و به نظر می رسد این نسل طلایی بدون هیچ افتخاری به پایان خود رسیده است.

تیم ملی بلژیک با این نسل در جام جهانی 2014 در مرحله یک چهارم نهایی از دور بازی ها کنار رفت. آن ها در یورو 2016 هم در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.

در جام جهانی 2018 روسیه، انتظار قهرمانی بلژیک می رفت اما این تیم در رده سوم قرار گرفت و باز هم نتوانست طلسم ناکامی های خود را بشکند. بلژیکی ها در یورو 2020 هم مثل یورو 2016 تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند.

اکنون بدترین نتیجه نسل طلایی تیم ملی بلژیک رقم خورد و آن ها در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر از دور بازی ها کنار رفتند.

1471