گزارش ویژه/ کی‌روش سرمربی تیم ملی در جام ملتها؟ خیلی دور، خیلی نزدیک!

گزارش ویژه/ کی‌روش سرمربی تیم ملی در جام ملتها؟ خیلی دور، خیلی نزدیک!

پایگاه خبری فوتبالی- برخی معتقدند اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، کارلوس کی‌روش در جام ملتهای آسیا هم هدایت تیم ملی را به عهده خواهد داشت اما مخالفان کی روش پس از شکست ایران از آمریکا هم معتقدند که او نباید در جام ملتها سرمربی تیم ملی باشد.

به گزارش فوتبالی، قبل از شروع جام جهانی بود که منصور قنبرزاده نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال در یک گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد شرط ادامه همکاری با کی‌روش در جام ملتها، عملکرد تیم ملی در جام جهانی خواهد بود و خروجی نمایش تیم ملی در این تورنمنت، نقش مهمی در تصمیم فدراسیون درباره مربی پرتغالی خواهد داشت. البته کی روش در تیم ملی خروجی خوبی نداشت چرا که ایران با نتیجه سنگین شش بر دو از انگلیس شکست خورد و بازی حیثیتی مقابل آمریکا را هم باخت. در واقع کسانی که موافق حضور کی روش در تیم ملی بودند می گفتند او آمده تا از انگلیس مساوی بگیرد یا اینکه با نتیجه ای خفیف ایران از انگلیس شکست بخورد اما ایران در مقابل انگلیس تحقیر شد. 

در بازی حیثیتی مقابل آمریکا در سالروز  صعود ایران به جام جهانی ۹۸ فرانسه، هم تیم ملی شکست خورد. آن هم در حالی که ایران با یک تساوی صعود می کرد. بازی مقابل آمریکا از هر نظر برای فوتبالدوستان ایرانی مهم بود اما ایران شکست خورد و از جام جهانی حذف شد و این شکست از هر نظر سنگین بود. شکست دادن ولز هم کار سختی نبود چون این تیم ضعیف ترین تیم گروه بود که فقط توانسته بود مقابل آمریکا امتیاز بگیرد که در آن بازی هم با یک پنالتی موفق به گلزنی شده بود. در هر حال از نظر فنی تیم ملی عملکرد مناسبی نداشت و همین باعث شده مخالفان و منتقدان کی روش دوباره دست به کار شوند.

اگر چه دیروز خبری غیررسمی درباره جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی منتشر شد اما برخی هم معتقدند دلایلی وجود دارد که به نظر می‌رسد باعث ماندن او در ایران شود. صحبتهای او بعد از بازی با آمریکا هم نشان‌دهنده این است که او از الان برای جام ملتها برنامه‌ریزی کرده است.

از طرف دیگر، وزیر ورزش هم اگر چه در حاشیه استقبال از تیم ملی، تصمیم‌گیری درباره کارلوس کی‌روش را به فدراسیون واگذار کرده اما همین که حمید سجادی از مربی پرتغالی راضی بوده، یعنی اینکه فدراسیون هم تا حد بسیار زیادی، به ادامه همکاری با کی‌روش راضی خواهد بود!

اما نظر فدراسیون فوتبال به طور قطعی اعلام نشده و باید دید نظر فدراسیون فوتبال و هیات رییسه در این باره چه خواهد بود. ضمن اینکه رقابتهای جام ملتهای آسیا یک سال دیگر برگزار خواهد شد و هنوز زمان زیادی تا آن رقابتها باقی است. 

باید دید در نهایت کی روش در تیم ملی می ماند یا سرمربی دیگری جایگزین او می شود.

گزارش: زانیار دلیری