فرانسه باخت اما صدرنشین باقی ماند/ صعود هیجان انگیز استرالیا

فرانسه باخت اما صدرنشین باقی ماند/ صعود هیجان انگیز استرالیا

پایگاه خبری فوتبالی - تیم‌های فرانسه و استرالیا از گروه D راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر شدند. 

به گزارش فوتبالی، از ساعت 18:30 به وقت تهران، دو دیدار به صورت همزمان برگزار شد.تیم‌های فرانسه و تونس در ورزشگاه اجوکیشن سیتی مقابل هم صف آرایی کردند. دو تیم شروع متفاوتی نسبت به یک دیگر در جام جهانی 2022 قطر داشته‌اند. خروس ها تحت هدایت دیدیه دشان در بازی اول مقابل استرالیا با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسیدند و در دومین بازی، دو بر یک از سد دانمارک گذشتند تا خیال‌شان از صعود به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شود. در آن سو تونس در مقابل دانمارک با تساوی یک بر یک متوقف شد و در برابر استرالیا با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد تا کار بسیار سختی برای صعود به مرحله بعدی داشته باشد. 

البته برای این دیدار دیدیه دشان تصمیم گرفت تا بیشتر با نفرات ذخیره‌اش پا به میدان بگذارد.

در نیمه اول تونس کاملاً تیم برتر میدان بود و مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت، اما نتوانست در نیمه اول دروازه فرانسه را باز کند تا اینکه در نیمه دوم، خزری تک گل تونس را به ثمر رساند. بعد از این گل دشان تصمیم گرفت تا امباپه، گریزمان، سالیبا و دمبله را وارد زمین کند تا طعم شکست را نچشد و در این دقیقه 90+8 آنتوان گریزمان گل تساوی را به ثمر رساند اما این گل توسط داور VAR رد شد.

در دیگر دیدار حساس این گروه، استرالیا گل متیو لکی در دقیقه 60، با نتیجه یک بر صفر دانمارک را از پیش رو برداشت تا با فرانسه هم امتیاز شود، اما به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار بگیرد. 

4416