ایران صفر - آمریکا یک؛ پایان یک رویا/ صعود، شاید زمانی دیگر

ایران صفر - آمریکا یک؛ پایان یک رویا/ صعود، شاید زمانی دیگر

پایگاه خبری فوتبالی-مصاف تیم‌های ملی ایران و آمریکا در چارچوب هفته سوم گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با پیروزی یک بر صفر آمریکا به پایان رسید و ایران از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در گروه B این مسابقات، دو تیم ایران و آمریکا سه‌شنبه شب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر شاگردان برهالتر به پایان رسید.

ورزشگاه: الثمامه(شهر دوحه) 

 سه‌شنبه: 1401/09/08 - ساعت 22:30

داور: آنتونیو متئو لاهوز( اسپانیا)

کمک داوران:پائو سبریان، روبرتو دیاز( اسپانیا)

کارت زرد:  تایلر آدامز( آمریکا)، مجید حسینی، حسین کنعانی زادگان، ابوالفضل جلالی( ایران)

کارت قرمز:-

گل: پولیسیچ ( دقیقه 38) برای امریکا

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی(2+45- علی کریمی)، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی(71- مهدی ترابی)، علی قلی‌زاده، احسان حاج‌صفی(71- سید ابوالفضل جلالی)، مهدی طارمی و سردار آزمون(46- سامان قدوس)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

تیم ملی آمریکا

مت ترنر، کامرون کارتر ویکرز، تیم ریم، سرجینیو دست(82- شک مور)، آنتونی رابینسون، تیلر آدامز، وستون مک‌کنی(65- کلین آکوستا)، یونس موسی، تیموتی وه‌آ(82- واکر زیمرمن)، کریستین پولیشیچ(46- برندن آرونسون) و جاش سارجنت(77- حاجی رایت)

 سرمربی: گرگ برهالتر

دقیقه 1 : خطای بازیکن آمریکا روی رضائیان باعث شد یک ضربه کاشته نصیب تیم ملی شود که این ضربه نتوانست راه به جایی ببرد و توپ به دست بازیکنان آمریکا افتاد.

دقیقه 6:  ارسال زمینی سردار آزمون از سوی مدافعان آمریکا کنترل شد و در ادامه نیز ارسال رامین رضاییان عرض زمین را طی کرد و فقط یک اوت برای ایران به همراه داشت.

 دقیقه ۹:  یونس موسی شوتی از پشت محوطه جریمه ایران، روانه دروازه بیرانوند کرد که راه به جایی نبرد.

 دقیقه 11: پولیشیچ با حضور در محوطه جریمه تیم ملی، صاحب موقعیت شد اما ضربه ارسالی بازیکن آمریکا، روی سر پولیشیچ به خوبی ننشست و بیرانوند در نهایت توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 16: رابینسون بازهم با یک سانتر خطرناک قصد داشت موقعیت‌سازی کند که توپ با عبور از مقابل دروازه ایران به جناح راست رفت و به دِست رسید.

دقیقه 17: ارسال بازیکنان آمریکا را بیرانوند با یک شیرجه زمینی دفع کرد.

دقیقه 20: پاس سعید عزت‌اللهی به پشت مدافعان آمریکا، مهدی طارمی را در موقعیت خوبی به توپ رساند که پاس در عرض او قبل از رسیدن به سردار آزمون توسط تیم ریم دفع شد.

دقیقه 24: آنتونی وه آ پسر رئیس جمهور لیبریا در تیم آمریکا بازی می کند و در محوطه جریمه صاحب توپ شد که مدافعان تیم ملی به خوبی او را مهار کردند.

دقیقه ۲۸:  تیموتی وه‌آ روی یک ضربه سر در محوطه جریمه ایران می‌توانست دروازه بیرانوند را تهدید کند اما ضربه سر او کم‌جان بود و دروازه‌بان تیم ملی توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۳۸: پولیشیچ، روی نفوذ خود به محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت شد و با ضربه پای راست موفق شد دروازه بیرانوند را باز کند.

دقیقه 45: آمریکا در یک ضد حمله موقعیت گلزنی پیدا کرد که مجید حسینی توپ را در لحظه آخر دفع کرد.

دقیقه 6+45، آمریکا بازهم به گل رسید اما گل تیموتی وه‌آ روی موقعیت آفساید به ثمر رسید تا بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع آمریکا پیش برود.

دقیقه ۴۷: جاشوا سرجنت روی نفوذ خود توانست صاحب موقعیت شود ولی ضربه کم‌دقت او نتوانست راه به جایی ببرد.

دقیقه 52:  سامان قدوس موقعیت خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشت اما ارسال رامین رضاییان و ضربه سر او از بالای دروازه آمریکا رد شد.

دقیقه 61: در سمت راست محوطه جریمه آمریکا، رامین رضاییان موفق شد روی دروازه حریف سانتر کند اما توپ ارسالی او به مهاجمان ایران نرسید.

 دقیقه ۶۵: سامان قدوس روی ارسال علی قلی‌زاده در محوطه جریمه آمریکا فرصت بسیار خوبی به دست آورد اما شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 70: سعید عزت اللهی روی نفود خود به نیمه زمین آمریکا، از پشت محوطه جریمه، شوتی روانه دروازه حریف کرد که این ضربه هم نتوانست دروازه آمریکا را تهدید کند.

 دقیقه ۸۲: علی کریمی روی یک ضربه ارسالی، می‌توانست دروازه آمریکا را تهدید کند اما برخورد علی کریمی با بازیکن آمریکا باعث شد تا فرصت ایران از دست برود. در این بین بازیکنان ایران اعتقاد به خطای هند داشتند اما داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

دقیقه ۳+۹۰: مرتضی پورعلی گنجی روی سانتر ارسالی رضاییان بار دیگر دروازه آمریکا را تهدید کرد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 10+90: مهدی طارمی در محوطه جریمه آمریکا سرنگون شد و بازیکنان تیم ملی اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور دستور به ادامه بازی داد.

7655