صعود هلند و سنگال به مرحله یک هشتم نهایی

صعود هلند و سنگال به مرحله یک هشتم نهایی

پایگاه خبری فوتبالی - هلند و سنگال در برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند تا به عنوان سرگروه‌های گروه A، راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند. 

به گزارش فوتبالی، از ساعت 18:30 به وقت تهران، دو دیدار به صورت همزمان از گروه A برگزار خواهد شد. در اولین دیدار تیم‌های هلند و قطر از چهارچوب هفته اول مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر در استادیوم البیت مقابل هم صف آرایی کردند. دو تیم شروع بسیار متفاوتی در جام جهانی داشتند. هلند در اولین بازی خود مقابل سنگال که با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید، اما در برابر اکوادور با نتیجه یک بر یک متوقف شد. در آن سو قطر در مقابل اکوادور و سنگال تن به شکست داده تا اصلاً شانسی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی نداشته باشد. پیش از شروع این بازی، هلند و اکوادور با 4 امتیاز به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار داشتند و سنگال با 3 امتیاز در جایگاه سوم بود. 

در نیمه اول، هلند بازی را مطابق انتظار بهتر آغاز کرد و در دقیقه 26 کودی گاکپو با پاس دیوی کلاسن دروازه قطر را گشود و در شروع نیمه دوم، فرنکی دی یونگ ستاره بارسلونا اختلاف را دو برابر کرد تا هلند در برابر میزبان به پیروزی 2-0 برسد و صدرنشینی‌اش را با 7 امتیاز تثبیت کند. 

در دیگر دیدار این گروه که بسیار حساس بود، سنگال با حساب دو بر یک اکوادور را از پیش رو برداشت تا با شش امتیاز به عنوان تیم دوم به دور بعدی راه یابد. 

4416