بهتاج: چه کسی گفته ۳ الی ۵ ساله قرارداد داشتیم؟/ جدایی بردیف، دستوری از روسیه بود!

بهتاج: چه کسی گفته ۳ الی ۵ ساله قرارداد داشتیم؟/ جدایی بردیف، دستوری از روسیه بود!

پایگاه خبری فوتبالی - ایوب بهتاج سرپرست مدیرعاملی تراکتور می‌گوید قربان بردیف مجبور بوده تراکتور را بی‌درنگ ترک کند!

به گزارش فوتبالی، ایوب بهتاج سرپرست مدیرعاملی تراکتور شب گذشته میهمان تلفنی یک برنامه ورزشی در شبکه استانی سهند بود و برای اولین بار درخصوص جدایی قربان بردیف به توضیح پرداخت. 

اولین سوال مجری برنامه طبق انتظار راجع به جدایی بردیف بود که وی با عبارت "مرموز" از آن یاد کرد و عنوان داشت که آیا در یک باشگاه حرفه‌ای درست است که هر کس هر وقت دلش خواست بیاید و سپس جدا شود؟ ایوب بهتاج در پاسخ به این سوال، چنین پاسخ داد: اینکه از کلمه مرموز استفاده کردید را نمی‌دانم ولی در رابطه با سرعت این اتفاق توضیح خواهم داد. بنده به خاطر کارهایی که اینجا داشتیم به اردوی آنتالیا نرفته بودم اما با بردیف در تماس بودم. اواخر اردو به ترکیه رفتم که جلسه‌ای داشته باشیم و برنامه‌های‌ تیم از جمله اردوی بعدی را مرور کنیم که آقای بردیف گفتند که من باید به روسیه برگردم! 

وی ادامه داد: من ابتدا فکر کردم که این حرف را از سر شوخی می‌زنند! خیلی راحت بگویم که این یک دستور برای بردیف بود که برود و آن تیم (سوچی) را تحویل بگیرد چرا که سوچی و زنیت جزو تیم‌های ریاست جمهوری روسیه هستند. فوتبال یک طرف قضیه بود و اینکه آقای بردیف در روسیه زندگی خواهند کرد طرف دیگر قضیه که گفتند باید بروم. حتی برای من مثالی زدند که اگر تیم‌های اینترمیلان یا بارسلونا من را می‌خواستند، فکر می‌کردم که بروم یا نه و خیلی هم احتمال داشت نروم! اما اینجا بحث فکر کردن مطرح نیست و مجبورم بروم.

بهتاج در ادامه در اقدامی عجیب بیانیه باشگاه در رابطه با قرارداد ۳ الی ۵ ساله با بردیف که در رسانه رسمی این تیم منتشر شده بود را انکار کرد و گفت چنین صحبتی نبوده و ادامه داد: اکثر قراردادها با مربیان یک ساله هستند و نسبت به شرایط تمدید می‌شوند. در همه قراردادهای حرفه‌ای، هم اجازه فسخ برای باشگاه و هم مربی وجود دارد. در رابطه با مسئله مالی هم خود آقای بردیف شرایط خوبی دارند و با اینکه پیشنهاد سوچی چندبرابر تراکتور بود ولی اصلا بحث ایشان مالی نبود و موضوع اجبار مطرح بود که باید آنجا می‌رفتند!

در ادامه مجری برنامه با طرح انتقادی اظهار داشت که آیا همین که بردیف گفت من روسی هستم و باید به سوچی بروم، از باشگاه ما هم گفتند اشکالی ندارد و با یک دسته گل بدرقه‌شان کردند!؟ بهتاج در واکنش به این گفته اظهار داشت: نه این طور جلو نرویم. باشگاه و مربی هر دو امکان فسخ دارند. بنده اینجا با مدارک شهادت می‌دهم که باشگاه چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه از لحاظ مالی از تعهد خود جلوتر بود یعنی تا بدینجا مبلغ بیشتری هم به بردیف و کادرش پرداخت کرده‌ایم. ایشان گفت بحث اجبار برایم مطرح است و حتی حاضرم جریمه این قطع همکاری را هم بپردازم. گفته می‌شود بردیف از باشگاه حرف شنوی نداشت. مگر منِ مدیرعامل چه خواسته‌ای می‌توانم از ایشان داشته باشم که حرف شنوی نداشته باشند!؟ ما بهترین امکانات را فراهم کردیم که می‌توانید از بازیکنان نیز در این رابطه سوال کنید. حتی من از بردیف خواستم تا پایان نیم فصل بماند که به طور دستوری به ایشان اعلام کردند فلان روز و فلان ساعت باید اینجا باشی! 

سرپرست مدیرعاملی تراکتور در پاسخ به این سوال که بردیف قبل از اعلام نظر هیات مدیره این باشگاه با سوچی قرارداد بسته عنوان داشت: ما ساعت ۸:۳۰(دیروز) فسخ ایشان را فرستادیم و ایشان نمی‌توانسته بابت فسخ مطمئن باشد. آن‌ها می‌توانستند قرارداد داخلی ببندند ولی تا قبل اینکه فسخ رسمی از طرف ما برسد نمی‌توانستند کاری کنند.

بهتاج ضمن رد مذاکره با ساکت الهامی‌ در این رابطه توضیح داد: اگر باشگاه هوادار از ما نامه یا ایمیلی دارد، آن را نشان دهد. چنین قضیه‌ای نبوده و طبق شنیده‌ها این صحبت‌ها را مطرح کردند.

پس از این صحبت بهتاج، مجری برنامه عنوان داشت که شائبه‌ای وجود دارد که بردیف بازیکن تحمیلی قبول نمی‌کرد و شاید باشگاه هم می‌خواسته بردیف برود که مدیر تراکتور با قطع صحبت‌های وی چنین گفت: من مسئول شک و شبهه‌های اذهان نیستم و مسئول عملکرد خودم هستم. آقای بردیف ۲۰ بازیکن بزرگسال و ۸ بازیکن از پایه‌ها را با نظر خودش انتخاب کرده است. تا به حال حتی یک نفر از مدیران با آقای بردیف راجع به نفرات صحبت نکرده است؛ چه برسد بخواهیم تحمیل هم بکنیم. الان کدام یک از بازیکنان برادرزاده یا فامیل من است؟! برای شما مثال بزنم؛ بردیف خودش صفا هادی را انتخاب کرده و آورده ولی در هشتاد درصد بازی‌ها وی را در ذخیره‌ها قرار داده ولی کسی به ایشان نگفته چرا چنین کاری می‌کنید.

سرپرست مدیرعاملی تراکتور راجع به ادامه حضور ریکاردو آلوز و سایر بازیکنان خارجی بعد از جدایی بردیف نیز گفت: چرا نباید بمانند؟ قرارداد دارند و خواهند ماند.

بهتاج در پایان اعلام کرد که ظرف ۴۸ ساعت آینده سرمربی تراکتور معرفی خواهد شد و برنامه‌های تیم بدون تغییر و با برنامه از پیش تعیین شده ادامه پیدا خواهد کرد.

1997