معرفی کاراته‌کاهای اعزامی به قهرمانی آسیا

معرفی کاراته‌کاهای اعزامی به قهرمانی آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- رقابت های کاراته جایزه بزرگ روسیه  درحالی با کسب ۱۰ مدال طلا، نقره و برنز برای نمایندگان ایران به پایان رسید که در نهایت ترکیب تیم های اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا معرفی شد.                    

به گزارش فوتبالی، این دوره از مسابقات که پنجشنبه سوم آذرماه با حضور ۶۰۰ کاراته کا از ۱۶ کشور در مسکو آغاز شده بود، در نهایت با کسب یک مدال طلا، ۵ نقره و ۴ برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید. سارا بهمنیار موفق به کسب نشان طلا شد، محمود نعمتی، مهدی خدابخشی، معصومه محسنیان، فاطمه سعادتی و لیلا برجعلی صاحب مدال نقره شدند. مبینا حیدری، آتوسا گلشاد نژاد، امیر مهدی زاده و علیرضا حیدری نیز به مدال برنز دست پیدا کردند. 

نکته مهم در خصوص این مسابقات، مشخص شدن ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در هر دو بخش مردان و زنان بود. در بخش مردان مهمترین نکته حضور دوباره امیر مهدیزاده در ترکیب اصلی تیم ملی است. در این وزن تیم ملی سیدعلی کریمی، مرتضی نعمتی و علیرضا فرجی را نیز در کنار مهدیزاده در این رقابت‌ها داشت که هر سه کاراته کا با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات خارج شدند و مهدیزاده که با یک اشتباه فینال را از دست داده بود، با کسب مدال برنز حضور خود را در ترکیب اصلی تثبیت کرد. همچنین قرار بود در اوزان ۶۰- و ۸۴+ کیلوگرم نیز کادر فنی ارزیابی از عملکرد کاراته کاها داشته باشند. 

بر همین اساس و با نتایج به دست آمده به احتمال فراوان پوریا اقدسی، علی مسکینی، امیر مهدیزاده، بهمن عسگری، ذبیح الله پورشیب و صالح اباذری ترکیب تیم ملی مردان در بخش انفرادی را در مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می‌دهند که حضور سجاد گنج زاده و مهدی خدابخشی به عنوان دو کاراته کاهای تأثیرگذار در ترکیب کومیته تیمی محتمل به نظر می‌رسد. البته که سال آینده کاراته بازی‌های مهم آسیایی و همچنین رقابت‌های جهانی مجارستان را پیش رو دارد و کادر فنی در کنار این با تجربه‌ها می‌بایست به جوانانی چون نیکو همت، برادران نعمتی و… نیز توجه ویژه ای داشته باشد. 

اما در بخش بانوان، حضور برخی از بهترین‌های دنیا از جمله «صوفیا برلوتسوا»، «آنا چرنیشوا»، «سراپ اوزچلیک»، «فریال عبدالعزیز» و… باعث شد تا نفرات اعزامی میدان خوبی را به لحاظ فنی پشت سر بگذارند. در نهایت نیز تیم ملی بانوان را ترکیب بهمنیار، فاطمه سعادتی، آتوسا گلشاد نژاد، مبینا حیدری و لیلا برجعلی به همراه مبینا کاویانی (تیمی) در ترکیب تیم ملی بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به روی تاتامی می‌روند. 

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ از ۲۵ الی ۲۹ آذرماه در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود.

5960