ایران به دنبال ترک عادت مقابل آمریکا

ایران به دنبال ترک عادت مقابل آمریکا

پایگاه خبری فوتبالی- آیا تیم ملی در بازی مقابل آمریکا ترک عادت خواهد کرد؟

به گزارش فوتبالی، همه چیز برای تیم ملی به سرعت عوض شد، تیمی که در یک قدمی حذف قرار داشت، حالا فاصله زیادی با صعود ندارد، شاید حتی یک تساوی در دیدار روز پایانی روبه‌روی آمریکا، ایران را به مرحله بعدی برساند، در واقع تیم ملی با شکست دادن ولز، بخش بسیار مهمی از مسیر را طی کرده و حالا حتی بعید نیست برای اولین بار بتواند از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند.

اما نکته قابل توجه این است که تیم ملی در تمام بازی‌هایی که در مرحله گروهی به عنوان بازی آخر به میدان رفته، هیچ وقت برنده از زمین خارج نشده است.

در جام جهانی 1978 آرژانتین شاگردان حشمت مهاجرانی در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف پرو رفتند که در آن بازی با نتیجه 1-4 مغلوب حریف خود شدند.

در جام جهانی 1998 فرانسه شاگردان جلال طالبی در حالی که شرایطی مشابه حال حاضر تیم ملی داشتند و با یک باخت مقابل یوگسلاوی و یک برد مقابل آمریکا به استقبال بازی با آلمان رفته بودند، در آن بازی با 2 گل مغلوب شاگردان برتی فوگتس شدند.

در جام جهانی 2006 آلمان، شاگردان برانکو ایوانکوویچ با 2 باخت متوالی مقابل مکزیک و پرتغال به مصاف آنگولا رفتند و آن دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید.

در جام جهانی 2014 تیم ملی که در بازی اول مقابل نیجریه به تساوی بدون گل دست پیدا کرده بود در نبرد دوم مقابل آرژانیتن به میدان رفت که با تک گل مسی، به حریف قدرتمندش باخت و در بازی سوم هم 1-3 از بوسنی شکست خورد.

در جام جهانی 2018 شاگردان کارلوس کی‌روش با مراکش، پرتغال و اسپانیا همگروه بودند و باز هم خبری از برد تیم ملی در بازی آخر نبود و آنها با پرتغال، 1-1 مساوی کردند.

تیم ملی در صورت کسب یک تساوی مقابل امریکا ( به شرط باخت یا تساوی ولز مقابل انگلیس) می‌تواند به مرحله بعد صعود کند، اما طبیعتا کی‌روش و شاگردانش به دنبال این هستند که بازی آخرشان را ببرند تا صعودشان به مرحله بعد، با شکست یک طلسم مهم همراه شود.

7655