استرالیا و شکستن طلسم 48 ساله‌اش در جام جهانی

استرالیا و شکستن طلسم 48 ساله‌اش در جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی استرالیا در دومین بازی خود در رقابت های جام جهانی 2022 قطر موفق شد با نتیجه 1 بر 0 تیم ملی تونس را شکست دهد و بدین ترتیب اولین سه امتیاز خود را در این دوره از رقابت های جام جهانی به دست بیاورد و همچنان شانس صعود خود به دور حذفی را زنده نگه دارد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی استرالیا در بازی اول خود در جام جهانی 2022 قطر با نتیجه 1 بر 4 مقابل تیم ملی فرانسه شکست خورده بود اما اکنون توانستند به تورنمنت برگردند و به نوعی کاری مشابه با کار تیم ملی ایران انجام دهند و در بازی دوم خود هر سه امتیاز را بگیرند. استرالیایی ها پس از 12 سال است که در جام جهانی به پیروزی می رسند. در واقع تیم ملی استرالیا در جام جهانی 2010 برای آخرین بار بود که پیروز شده بود. آن ها در آن تورنمنت با نتیجه 2 بر 1 تیم ملی صربستان را شکست داده بودند.

اما استرالیا یک طلسم 48 ساله را هم برای خودش شکست و آن طلسم مربوط به این بود که تیم ملی استرالیا اکنون پس از 48 سال در جام جهانی موفق به ثبت کلین شیت شده است. آخرین باری که استرالیایی ها کلین شیت کرده بودند، در جام جهانی 1974 بود که به نتیجه تساوی صفر بر صفر مقابل تیم ملی شیلی رسیده بودند.

1471