قاطعانه‌ترین برد در ادوار جام جهانی برابر ولز

قاطعانه‌ترین برد در ادوار جام جهانی برابر ولز

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ایران با پیروزی برابر ولز، مقتدرانه‌ترین برد خود را در ادوار این تورنمنت بزرگ جهانی جشن گرفت.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی دو بر صفر برابر ولز، مقتدرانه‌ترین برد خود را در ادوار جام جهانی جشن گرفت. تیم ملی ایران در بازی دوم مرحله گروهی با ۲ گل روزبه چشمی و رامین رضاییان موفق به شکست یاران گرت بیل شد تا همچنان امید اصلی صعود به مرحله حذفی جام جهانی فوتبال باشد.

ایران پیش از این موفق شده بود آمریکا را با نتیجه ۲ بر یک و تیم ملی مراکش را با نتیجه بک بر صفر شکست دهد. برد برابر ولز چند رکورد تاریخی به نام تیم ملی ایران ثبت کرد. تیم ملی ایران تا پیش از این در هر دوره از جام جهانی بیشتر از ۲ گل نزده بود.

تیم ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ تنها یک گل در برابر بوسنی و هزگوین به ثمر رساند. همچنین در ۲ دیدار ابتدایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق به زدن چهار گل شده است. مهدی طارمی ۲ گل، رامین رضاییان و روزبه چشمی گلزنان ایران در این تورنمنت هستند.

تیم ایران در ادامه مسابقات جام جهانی روز سه‌شنبه هشتم آذر به مصاف تیم ملی آمریکا می‌رود.

نگاهی به تمام رکوردهایی که یوزهای ایرانی در دیدار برابر ولز شکستند:

بیشترین گل در ادوار جام جهانی

سومین کلین‌شیت

اولین برد برابر یک تیم اروپایی

دومین برد در دقایق تلف شده بازی (بازی ایران و مراکش نیز در دقیقه ۹۰ با گل عزیز بوهدوس به سود ایران تمام شد)

سومین برد کی‌روش در تمام اداوار جام جهانی؛ کی‌روش با تیم ملی ایران مراکش و ولز را شکست داده بود و با تیم پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۰ با نتیجه هفت بر یک از سد کره‌شمالی گذشت.

0203