2 رکورد پرتغال که همزمان در اختیار رونالدو قرار دارد

2 رکورد پرتغال که همزمان در اختیار رونالدو قرار دارد

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی پرتغال موفق شد در اولین بازی خود در رقابت های جام جهانی 2022 قطر با نتیجه 3 بر 2 تیم ملی غنا را شکست دهد و بدین ترتیب هر سه امتیاز این بازی را به دست بیاورد و در جایگاه نخست گروه H رقابت های جام جهانی قرار بگیرد.

به گزارش فوتبالی، در این بازی کریستیانو رونالدو گل اول تیم ملی پرتغال را در دقیقه 65 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و بدین ترتیب پایش به گلزنی در رقابت های جام جهانی 2022 قطر باز شد. رونالدو با این گل تبدیل به اولین بازیکن تاریخ شد که در 5 جام جهانی مختلف گلزنی کرده است.

البته رونالدو علاوه بر رکوردی که ذکر شد، یک رکورد دیگر را هم به نام خود ثبت کرد. رونالدو اکنون با داشتن 37 سال سن، تبدیل به پیرترین گلزن تاریخ تیم ملی پرتغال در رقابت های جام جهانی شد.

این قضیه جایی جالب تر می شود که بدانیم کریستیانو رونالدو جوان ترین گلزن تاریخ پرتغال در رقابت های جام جهانی هم هست. رونالدو در سال 2006 در جام جهانی آلمان از روی نقطه پنالتی به ایران گل زد و در حالی که 21 سال داشت تبدیل به جوان ترین گلزن تاریخ تیم ملی پرتغال شد.

رونالدو به طور همزمان هم پیرترین گلزن تاریخ پرتغال در جام جهانی ها است و هم جوان ترین گلزن تاریخ پرتغال در ادوار جام جهانی.

1470