استادیوم خانگی پی‌اس‌جی عوض می‌شود؟

استادیوم خانگی پی‌اس‌جی عوض می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - پی اس جی در نظر دارد که از استادیوم کنونی خود یعنی "پارک دو پرنس" نقل مکان کند.

به گزارش فوتبالی، در می 2021 ناصر الخلیفی در مصاحبه ای گفته بود که قصد دارد که ظرفیت ورزشگاهش را افزایش بدهد اما شورای شهر و شهرداری مادرید با خواسته او مخالفت کردند.  مدیر پی اس جی در مصاحبه با وبسایت "بیزینس" بیان کرد که در نظر دارد که قصد دارد که استادیوم پی اس جی را تغییر بدهد و نقل مکان کند. مدیر پی اس جی بیان کرد:" پی اس جی لیاقت بیشتری دارد. اولین گزینه برای ما این بود که جا به جا نشویم اما شهرداری پاریس ما را وادار می کند که این کار را انجام بدهیم. 70 میلیون یورو برای بهبود پارک دو پرنس هزینه کردیم اما این استادیوم ما نیست."

الخلیفی که در حال حاضر برای حضور در جام جهانی به کشورش قطر سفر کرده بیان کرد که یکی از گزینه ها این است که آنها ورزشگاه "استادو فرانس" را برای بازیهای خانگی خود در اختیار بگیرند. استادو فرانس متعلق به بازیهای خانگی تیم ملی فرانسه است. قرارداد فدراسیون فوتبال فرانسه با دولت برای اجاره استادیوم تا 2025 اعتبار دارد و رابطه خوب مکرون با دولت قطر شاید باعث شود که آنها حاضر شوند که ورزشگاه استادو فرانس را به باشگاه پی اس جی بفروشند. در ابتدا پی اس جی می خواست که کل مالکیت پارک دو پرنس را در اختیار بگیرد و ظرفیت ورزشگاه را از 48 به 60 هزار نفر برساند اما درخواست 350 میلیونی شهرداری پاریس باعث عقب نشینی انها شد. پی اس جی در یورو 2016 و در زمان میزبانی یورو برای بازسازی پارک دو پرنس مبلغ 85 میلیون یورو هزینه کرده بود.

پی اس جی حاضر است که 500 میلیون یورو برای بازسازی پارک دو پرنس هزینه کند البته به شرطی که کل مالکیت ورزشگاه به آنها سپرده شود.  باید دید که پی اس جی و شهرداری پاریس در نهایت چه تصمیمی در این باره می گیرند.

4125