جدال جذاب طارمی با کین+ عکس

جدال جذاب طارمی با کین+ عکس

پایگاه خبری فوتبالی- رسانه انگلیسی از دفاع قدرتمند تیم کی روش قبل از بازی با سه شیرها نوشت.                                    

به گزارش فوتبالی و  به نقل از سایت «theanalyst» انگلیس، بسیاری از مردم ممکن است تصور کنند بازی افتتاحیه انگلیس در جام جهانی مقابل ایران یک بازی نسبتا معمولی خواهد بود.  

سه شیرها در سال 2018 به نیمه نهایی رسیدند و در یورو 2020 فینالیست شدند. آن ها با کسب بهترین تفاضل گل در مرحله گروهی مقدماتی اروپا جواز حضور در جام جهانی قطر 2022 را کسب کردند.    

اعتماد به نفس بالای تیم گرت ساوتگیت می تواند باعث شود تا این تیم با سه امتیاز از زمین خارج شود اما یک مانع بالقوه دشوار و سخت در روز دوشنبه بر سر راه آنها قرار دارد.  

ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی عملکرد چشم‌گیری داشت، هشت بازی از 10 بازی را در دور  نهایی مقدماتی جام جهانی برد و تنها 4 گل دریافت کرد تا نشان دهند چه خط دفاعی قدرتمندی دارند. آنها همچنین در آخرین رده بندی فیفا در رده بیستم بالاتر از صربستان، مراکش و لهستان قرار گرفتند.  

تغییر سرمربی تنها دو ماه قبل از جام جهانی دور از ذهن نبود. دراگان اسکوچیچ به‌طور شگفت‌انگیزی برکنار شد و کارلوس کی‌روش جایگزین او شد تا تیم ملی را در قطر هدایت کند. 

این چهارمین جام جهانی متوالی کی روش به عنوان سرمربی و سومین دوره متوالی سرمربیگری ایران پس از دو دوره حضور در جام جهانی خواهد بود.  

ایران روز چهارشنبه در دیداری دوستانه پشت درهای بسته مقابل تونس با نتیجه 2-0 شکست خورد، اما کی روش احساس کرد که این امکان را به تیمش می دهد که بهتر برای انگلیس آماده شود.  

او گفت: البته این نتیجه خوب نیست. ما دوست نداریم گل بخوریم، دوست نداریم ببازیم اما [چیزهایی وجود دارد] که باید اصلاح کنیم. ما بهترین موقعیت‌های بازی را قبل از پنالتی داشتیم، چند موقعیت گلزنی را از دست دادیم اما مهمترین چیز این است که باید برای انگلیس آماده شویم.  

در همین حال، اریک دایر انگلیسی، نگران دمای بالای قطر نیست، زیرا بازی در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی آغاز می شود.

او روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: نمی‌دانم چه تأثیری خواهد داشت. من قبلا هرگز آن را تجربه نکرده بودم، بنابراین برای اولین بار خواهد بود. این معمولاً یک تورنمنت است که در تابستان برگزار می شود. در روسیه [در سال 2018] هوا گرم بود. من آنجا نبودم اما در طول یورو در انگلیس هوا گرم بود، بنابراین فکر می کنم ما برای آن آماده هستیم و در شرایط مشابهی بازی می کنیم که حریف مان است، بنابراین برای همه یکسان است." 

انگلیس تنها تیم اروپایی است که در هر یک از دو تورنمنت مهم گذشته به نیمه نهایی رسیده است و امیدوار است که برای یک نمایش قدرتمند دیگر در استادیوم بین المللی خلیفه داشته باشد.  

*بازیکنان کلیدی انگلیس و ایران

انگلیس: هری کین  

کاپیتان انگلیس به طور قابل‌توجهی نقش مهمی در دو بازی اخیر آنها در جام جهانی و یورو داشته است و کفش طلا را در آخرین اهدای جوایز فیفا در سال 2018 به دست آورد، جایی که پنج گل از شش گل او در روسیه در مرحله گروهی به ثمر رسید.

کین همچنین در مسابقات مقدماتی جام جهانی بهترین گلزن اروپا بود (12 گل برابر با ممفیس دیپای)، و نرخ شوت زنی او 36.4 درصد بالاترین میزان در بین بازیکنانی بود که حداقل  6 گل به ثمر رساندند.

ایران: مهدی طارمی 

به نظر می رسد اجماع بر این است که سردار آزمون کسی است که باید انگلیس مراقبش باشد چون او 40 گل در 63 بازی تا به امروز برای کشورش به ثمر رسانده و این دلیل به اندازه کافی منصفانه است. اگرچه کمبود گل و زمان بازی او در سطح باشگاهی ممکن است هزینه داشته باشد. او از زمان پیوستن به بایرلورکوزن در ژانویه تنها یک گل در 22 بازی برای بایرلورکوزن زده است.

از سوی دیگر طارمی، زوج او در 19 بازی، 13 گل در این فصل برای پورتو به ثمر رسانده است، از جمله پنج گل در لیگ قهرمانان اروپا. به طور کلی، در لیگ پرتغال او از فصل 20-2019 تا الان در 109 بازی با ریو آوه و پورتو 60 گل به ثمر رسانده است - 16 گل بیشتر از هر بازیکن دیگری در این رقابت ها در این دوره زمانی به ثمر رسانده است.

5960