آماری که به رونالدو و پرتغال برای قهرمانی جام جهانی امید می‌دهد

آماری که به رونالدو و پرتغال برای قهرمانی جام جهانی امید می‌دهد

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو در آستانه 38 سالگی به جام جهانی قطر می رسد که این آخرین باری است که در این تورنمنت حضور می یابند. ستاره پرتغالی اگر بخواهد که کلکسیون افتخاراتش را تکمیل کند، باید پرتغال را برای اولین بار در تاریخش به قهرمانی جهان برساند.

به گزارش فوتبالی، پرتغال در مرحله گروهی با اروگوئه، غنا و کره جنوبی همگروه است که هدف آنها صعود به مراحل بعدی و پیشرفت تا مراحل پایانی مسابقات قطر است. حالا به نظر می رسد که یک نکته امیدبخش برای کریستیانو و پرتغال وجود دارد: در سه دوره اخیر جام جهانی، بازیکنی که به آقای گلی یورو رسیده توانسته فاتح جام جهانی شود. کریستیانو نیز آقای گل یورو 2020 شد و حالا می تواند به ادامه این سنت امیدوار باشد.

اسپانیا در سال 2010 فاتح جام جهانی آفریقای جنوبی شد که در آن مسابقات فرناندو تورس در ترکیب تیم ملی اسپانیا حضور داشت. تورس در یورو 2008 به آقای گلی یورو رسیده بود. چهار سال بعد آلمان در حالی فاتح جام جهانی شد که ماریو گومز را در ترکیب داشتند که یکی از آقای گلهای یورو 2012 بود. در حقیقت هر چند که ماریو در مسابقات برزیل بازی نکرد اما کشورش قهرمان جهان شد.  در جام جهانی 2018 نیز تیم ملی فرانسه به قهرمانی رسید که در ترکیبش گریزمان اقای گل یورو 2016 را داشت.  حالا کریستیانو به عنوان آقای گل یورو 2020 به جام جهانی رسیده است. البته پاتریک شیک با شش گل مشترکا با رونالدو اقای گل مسابقات سال گذشته شد. رونالدو و پرتغال امیدوارند که به این سنت ادامه بدهند و فاتح جام جهانی شوند.

4125