واکنش سرمربی پیکان به پیشنهاد تیم امید با انتقاد از لیست کی‌روش

واکنش سرمربی پیکان به پیشنهاد تیم امید با انتقاد از لیست کی‌روش

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال پیکان در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال پیکان در جمع خبرنگاران گفت: برای هر مربی‌ افتخار است که در رده ملی کار کرده و به تیم‌های ملی کمک کند اما صحبتی با من شده است.                                    

به گزارش فوتبالی، سید مجتبی حسینی اظهار داشت: حدود پنج روز است تمرینات خود را شروع کرده و براساس برنامه‌ریزی‌مان سعی داریم تمرینات و بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشیم. امیدوارم این برنامه‌ریزی جواب بدهد تا پروسه زمانی‌ای که تا شروع مسابقات پیش رو داریم، به بهترین شکل انجام بدهیم و با شرایط خوبی وارد مسابقات شویم. 

وی درمورد اینکه تیم جوان پیکان در رده دوازدهم لیگ برتر قرار گرفته و در این وضعیت پیش‌بینی می‌کند تیمش در پایان فصل چه رتبه‌ای را به دست آورد، گفت: واقعیت این است جدول به شکلی است که با 2 برد می‌توانیم به رتبه پنجم جدول یا با یک باخت به انتهای جدول برسیم. شرایط خیلی سخت شده و جدول خیلی پیچیده است. با جوانی تیم‌مان هم می‌توانیم صعود خیلی خوبی در جدول داشته باشیم و هم شرایط برای پیکان سخت‌تر شود. مثبت فکر می‌کنیم و امیدوارم با یک نتیجه‌گیری بهتر، شرایط خود را بهتر کنیم.
 سرمربی تیم پیکان درمورد اینکه برخی بازیکنانش اعتقاد دارند شاید جوانی خودروسازان سبب شود داوران در بازی‌های این تیم به سود تیم‌های باتجربه‌تر سوت بزنند، گفت: برنامه‌ریزی ما این بود امسال درباره داوری صحبت نکنیم. خیلی سعی کردیم از داوران حمایت کنیم و از این به بعد هم به همین شکل است اما در 2 بازی گذشته، اشتباهات خیلی فاحشی علیه ما رقم خورد و تصمیماتی گرفته‌شد که در روند نتیجه‌گیری بازی خیلی موثر بود.
 حسینی خاطرنشان کرد: اینکه پنالتی صد در صد را پشت 18 قدم بیاورید یا حرکت شبیه‌سازی که باید به جای پنالتی گرفتن، به بازیکن حریف اخطار بدهید و سایر تصمیم‌های اشتباه در دو بازی پشت سر هم خیلی برای ما گران تمام شد و امتیازات مهمی را از دست دادیم.
 وی درخصوص اینکه با توجه به کار کردنش با جوان‌ها، نامش به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی امید مطرح شده است، توضیح داد: واقعیت این است برای هر مربی افتخار است که در رده ملی کار کرده و به تیم‌های ملی کمک کند اما نه صحبتی با من شده و نه فکری در مورد تیم ملی امید کرده‌ایم. تمام تمرکز من روی تیم پیکان است. شرایط ما در جدول هم مناسب نیست. اگر کوچک‌ترین اهمال، کم‌کاری، بدشانسی و تمرکز نداشتن داشته باشیم، بدجوری آسیب می‌بینیم. تمام تمرکز من روی پیکان است و درمورد سرمربیگری تیم ملی امید صحبتی با من نشده است. اکنون تمام ذهنیت‌ها روی جام جهانی است. 

سرمربی تیم فوتبال پیکان درمورد شرایط تیم ملی کشورمان قبل از آغاز جام جهانی 2022 قطر، گفت: اصلا به این چیزها فکر نکرده‌ام و تمام فکر من روی تمرینات تیم خودم بوده است. پای تلویزیون می‌نشینیم تا ببینیم در جام جهانی چه اتفاقاتی می‌افتد.
 
 حسینی درخصوص قرار نگرفتن نام سامان فلاح، کاپیتان تیم پیکان در لیست 25 نفره و نهایی تیم ملی برای جام جهانی، عنوان کرد: نمی‌خواهم نظر انتقادی داشته باشم و آدم باید به نظر سرمربی هر تیمی به ویژه سرمربی تیم ملی کشورش احترام بگذارد. کی‌روش روی تمام مسائل فکر کرده که تصمیم گرفته اما چیزی که در دنیای فوتبال دیدم، معمولا وقتی تیم‌ها به جام جهانی می‌روند، 3-2 جوان با خودشان می‌برند تا به درد آینده این جوانان بخورد و آن‌ها با تجربه شوند در نهایت به درد فوتبا‌ل‌مان بخورند. همیشه اینگونه بوده است.
 
 وی اضافه کرد: یادم است در جام جهانی 1978 محمد پنجعلی و بهتاش فریبا که 18 یا 20 ساله بودند، به جام جهانی رفتند. حشمت مهاجرانی برای باتجربه شدن آن‌ها را به جام جهانی برد و دیدید در نهایت هم جواب داد. پنجعلی سال‌ها کاپیتان تیم ملی بود و حتی کاپیتان تیم منتخب آسیا شد. در جام‌های جهانی بعدی هم این اتفاق افتاد و برخی جوانان دعوت شدند. با اینکه می‌توانستند 26 بازیکن ببرند، جوان‌ها را نبردند.
 
 سرمربی پیکان درخصوص اینکه آیا خط خوردن از لیست نهایی تیم ملی، سبب لطمه خوردن سامان فلاح از لحاظ روحی نمی‌شود، گفت: درباره کسی صحبت نکردم. وقتی می‌توانید 26 بازیکن با خود به جام جهانی ببرید، اگر 3-2 جوان بااستعداد لیگ ایران را هم با خود ببرید تا با بازی کردن در جام جهانی، در آینده به فوتبال ملی ما کمک کنند. هر بازیکنی هم در این سن و سال خط می‌خورد، اصلا نباید در روحیه‌اش تاثیرگذار باشد. فوتبل محل رقابت و بالا و پایین در آن خیلی زیاد است. آدم‌های قوی در این عرصه موفق می‌شوند.
 
 حسینی درمورد اینکه اگر برای سرمربیگری تیم ملی امید با او صحبت شود، تمایل دارد در این مقطع فصل پیکان را رها کند یا خیر، پاسخ داد: خیر. یک بار در مسجد سلیمان این حرکت را انجام داده و در میانه فصل تیم را رها کردم. ادم وقتی کاری را شروع می‌کنید، باید تا آخرش خیلی قوی این کار را ادامه بدهید. با پیکان قرارداد و تعهد اخلاقی دارم. به بهترین شکل کارم را انجام می‌دهم مگر اینکه باشگاه پیکان مرا نخواهد.
 
 وی درباره اینکه در جام جهانی به چه تیمی به جز ایران علاقه دارد، گفت: از بچگی آلمان و برزیل را دوست داشتم اما به این دلیل که اکنون حرفه ما کار فنی و مربیگری است، فنی نگاه می‌کنیم.

5960