رافائل سیلوا: برزیل می‌تواند قهرمان جام جهانی شود

رافائل سیلوا: برزیل می‌تواند قهرمان جام جهانی شود

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع تیم فوتبال استقلال می‌گوید سرمربی آبی‌پوشان پایتخت قدرت رهبری بالایی دارد و به بازیکنان تیمش اجازه خلاقیت می‌دهد.                                 

به گزارش فوتبالی، رافائل سیلوا، بازیکن تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیمش توضیحاتی ارائه داد. سیلوا معتقد است ریکاردو ساپینتو در کارش بسیار متمرکز است و به بازیکنانش اجازه می‌دهد در وظایف‌شان خلاقیت داشته باشند. هم‌چنین این مدافع برزیلی در مورد رقابت‌های جام جهانی و تیم ملی برزیل صحبت کرد و برای تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقات آرزوی موفقیت کرد.

   مشروح صحبت‌های رافائل سیلوا به شرح زیر است:

   *ابتدا درباره سوپرجام و قهرمانی در این رقابت‌ها صحبت کن. این قهرمانی چقدر در روحیه تو و هم‌تیمی‌هایت تاثیرگذار است؟

   ما برای این فصل چند هدف داریم که یکی از آن‌ها فتح سوپرجام بود که انجام شد. کسب عنوان پراهمیت سوپرجام بسیار سخت و مهم بود. ما آماده بودیم و آن را به دست آوردیم. بسیار خوشحالم از این که یک قهرمانی دیگر برای استقلال به دست آمد و من هم با استقلال یک‌ قهرمانی دیگر کسب کردم. حالا وقت آن است که خودمان را برای ادامه فصل آماده کنیم. فصلی که راحت نخواهد بود اما من کاملا ایمان دارم که می‌توانیم موفق باشیم و به اهداف‌مان برسیم.

   *استقلال لیگ را با پیروزی مقابل هوادار در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر به پایان برد. شرایط تیم در لیگ را چطور می‌بینی؟

   تمرکز ما این بود که قبل از جام جهانی لیگ را با پیروزی به پایان برسانیم. ما بازی‌های بسیاری تا پایان لیگ داریم اما ۳ امتیاز آن مسابقه برای‌مان بسیار مهم بود تا بتوانیم حداقل فاصله را در جدول حفظ کنیم و به اهداف‌مان برسیم.

    *آقای ساپینتو را چطور مربی‌ای می‌بینی؟

   سرمربی ما بسیار در کارش متمرکز است و قدرت رهبری بالایی دارد. او در کارش وقت می‌گذارد و این اجازه را به ما می‌دهد که در انجام وظایف‌مان خلاقیت داشته باشیم و راحت کارمان را انجام دهیم. آقای ساپینتو بسیار باهوش است اما انتظارات بالایی از ما دارد و کمک می‌کند تا همواره تمرکز خودمان را در تمرینات و مسابقات حفظ کنیم. چیزی که آقای ساپینتو از ما می‌خواهد این است که هر روز بهتر شویم و پیشرفت کنیم، برای همین هر جلسه تمرین ما مثل یک مسابقه می‌ماند. ما باید همیشه متمرکز و با دقت باشیم و این برای‌مان بسیار خوب است زیرا کمک می‌کند همواره با انگیزه باشیم و پیشرفت کنیم.

   *استقلال را در این ۱۱ هفته چطور دیدی؟ شرایط خودت در استقلال چطور است و فکر می‌کنی استقلال برای داربی چطور باید خود را آماده کند؟

   ما بازی به بازی بهتر می‌شویم و این کاملا مشخص است. هویت خودمان در این فصل ساخته‌ایم و دنبال اهداف‌مان هستیم. عملکرد ما در هر بازی بهتر از قبل می‌شود و و خیلی سخت تلاش می‌کنیم. بله، باور دارم که می‌توانیم در پایان فصل به اهداف نهایی‌مان دست پیدا کنیم و برای همین سخت کار می‌کنیم.

   *جام جهانی در پیش است. تیم برزیل را چطور می‌بینی؟

   جام جهانی، جایی است که همه بازیکنان فوتبال دوست دارند در آن حضور داشته باشند و همه تیم‌ها دوست دارند موفق شوند. الان هم تیم‌های بسیار خوب و قدرتمندی در جام جهانی حضور دارند. البته در جام جهانی این دوره، همه تیم‌های قدرتمند حضور ندارند مثل ایتالیا که به جام جهانی نرسید اما یکی از قوی‌ترین تیم‌های فوتبال جهان است و قهرمان اروپا شد. من برزیلی هستم و البته که اعتقاد دارم برزیل می‌تواند قهرمان جام جهانی شود.

   *مدعیان قهرمانی جام جهانی چه تیمی‌هایی هستند و شرایط تیم ملی فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کنی؟

   تیم‌هایی مثل فرانسه، بلژیک، آلمان، برزیل و اسپانیا مدعی هستند. البته که من امیدوار به قهرمانی تیم ملی کشورم هستم و برای تیم ملی ایران هم آرزوی موفقیت و کسب نتایج مطلوب دارم.

5960