آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده جنجالی کشتی در اسپانیا

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده جنجالی کشتی در اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی- پرونده رسیدگی به تخلف آزادکار تیم کشتی امید ایران در رقابت های جهانی اسپانیا هفته آینده با تکمیل شدن مدارک و برگزاری دومین نشست انضباطی بسته خواهد شد.                  

به گزارش فوتبالی، پس از اینکه تیم کشتی آزاد امید ایران در پی اتفاقات عجیب و بی سابقه در آخرین روز مسابقات، جام قهرمانی را از دست داد و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد، متولیان فدراسیون وعده داد برخورد جدی و قاطعی با مقصر یا مقصران این اشتباه ابهام برانگیز انجام دهند. 

در همین راستا علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بلافاصله موضع جدی و سختگیرانه خود را اعلام و تاکید کرد این پرونده بدون هیچ تعارف و جانبداری باید از سوی کمیته انضباطی بررسی و رأی نهایی صادر شود. 

اظهارات دبیر باعث شد بلافاصله بعد از بازگشت تیم کشتی امید به ایران، نشست کمیته انضباطی با حضور برخی مسئولان فدراسیون کشتی و نماینده وزارت ورزش و همچنین محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد، سجاد غلامی ملی پوش وزن ۸۶ کیلوگرم، امید قاسمی پزشکیار و هادی عباسی مطلق مسئول تدارکات تیم اعزامی برگزار شد. 

این در حالی بود که پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و علی روحی سرپرست تیم کشتی آزاد امید هم بصورت تلفنی به این نشست ملحق شدند، اما بخش‌های مختلفی از این پرونده همچنان مبهم و نامشخص ماند. بدین ترتیب کمیته انضباطی فدراسیون کشتی تصمیم گرفت رأی نهایی را به نشست آتی این کمیته موکول کند تا مدارک و مستندات لازم تا جلسه بعدی از سوی اتحادیه جهانی و همراهان تیم کشتی امید برای رسیدگی کامل به این پرونده به دست متولیان امر برسد. 

در همین راستا محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی اظهار داشت: طبق نظر کمیته انضباطی قرار است جلسه دوم به پرونده تخلف سجاد غلامی در رقابت‌های امیدهای جهان هفته آینده برگزار شود. این در حالیست که با توجه به بخشی از مدارک و مستندات در جلسه اول کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گرفت، اما فعلاً در انتظار دریافت سایر مستندات و گزارش‌های تکمیلی هستیم تا مدارک لازم کامل شود. 

به گفته سخنگوی فدراسیون کشتی قرار است نشست دوم رسیدگی به این پرونده، هفته آینده با حضور نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی و سایر افرادی که در جلسه قبلی حضور داشتند برگزار و رأی نهایی صادر شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری از بزرگان و پیشکسوتان کشتی کشورمان با تاکید بر لزوم رسیدگی عادلانه به پرونده دیسکالیفه شدن سجاد غلامی در مسابقات امیدهای جهان معتقدند این موضوع ابعاد مختلفی و عجیبی دارد که نباید همه اتفاقات را متوجه ورزشکار دانست. اهالی کشتی تاکید دارند در تشریح و برخورد با فرد یا افراد متخلف، اعضای کادر فنی تیم امید هم باید پاسخگو باشند و در نهایت فدراسیون باید بهترین و عادلانه ترین رأی را صادر کند.

5960