غایب بزرگ لیست آرژانتین؛ آقای گلی که به جام جهانی نمی‌رود

غایب بزرگ لیست آرژانتین؛ آقای گلی که به جام جهانی نمی‌رود

پایگاه خبری فوتبالی - خرمان کانو به یکی از شخصیت های درخشان فوتبال امریکای جنوبی در یک سال اخیر تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، مهاجم فلومیننزه توانست 43 گل برای این تیم به ثمر برساند و همه رکوردهای بزرگ فوتبال برزیل را شکست. بازیکن سابق تیم ایندپندنینته مدلین توانست تیم برزیلی را به مرحله گروهی لیبرتادورس برساند و تیمش تا نیمه نهایی جام حذفی برزیلی پیش رفت. کانو بهترین گلزن آمریکای جنوبی در سطح باشگاهی بود که در کل فوتبال دنیا فقط امباپه بیش از او گل زد. کانو در حالی به این رکورد رسید که حتی یک پنالتی هم نزد.

درخشش خرمان کانو اما باعث نشد تا اسکالونی او را در لیست تیم ملی آرژانتین برای جام جهانی قطر قرار بدهد. در حقیقت این مهاجم 34ساله و باتجربه این حق را داشت که پاداش فصل شاهکارش را بگیرد اما سرمربی تیم ملی آرژانتین ترجیح داد که به همان بازیکنان قبلی خود اتکا کند.

کانو از نظر آمار و  عملکرد قطعا شایسته حضور در لیست تیم ملی آرژانتین بود. البته لوتارو مارتینز و خولیان آلوارز که در باشگاه هایشان درخشیدند،شایستگی بالایی برای حضور در لیست داشتند اما مهاجم فلومیننزه می توانست جلوتر از دیبالا در ترکیب قرار بگیرد چرا که پائولو بیش از یک ماه است که در رم بازی نکرده است. کورئا نیز در حالی در لیست قرار گرفت که عملکرد جالبی نداشته و از چهار بازی لالیگایی اتلتیکو فقط در یکی فیکس بوده و در کل فصل فقط سه گل زده است.

کانو در حالی که 37 بازی در لیگ برزیل داشت، 25 گل به ثمر رساند (هیچ کدام از بازیها را از دست نداد) و به گلزن ترین خارجی تاریخ لیگ برزیل در یک فصل تبدیل شد و از سویی از زمانی که لیگ برزیل به شکل کنونی برگزار می شود، فقط واشینگتن با 34 گل، بیش از او در یک فصل گل زده است. 

خرمان یکشنبه باید آخرین بازی فصلش در لیگ برزیل را داشته باشد و باید دید که چه آینده ای برایش در پیش است هر چند که قطعا لیاقت حضور در لیست جام جهانی را داشته است.

4125