گزارش فنی/ آیا آنها جام جهانی را از نزدیک می‌بینند؟ خطرِ «قطر»گرفتگی!

گزارش فنی/ آیا آنها جام جهانی را از نزدیک می‌بینند؟ خطرِ «قطر»گرفتگی!

پایگاه خبری فوتبالی- در فاصله کمتر از 2 هفته تا شروع جام جهانی 2022، بیم و امید برای برخی بازیکنان به واسطه حضور یا عدم حضور در لیست نهایی تیم ملی به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش فوتبالی، این چند نفر، بی‌تردید تا زمان اعلام لیست نهایی، حتی پلک هم نخواهند زد. در این گزارش بازیکنانی که در خطر «قطر» گرفتگی هستند را با هم مرور می کنیم:

* امیر عابدزاده

 دروازه‌بانی که در روزهای پایانی حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی، تبدیل به دروازه بان اول شده بود شاید یکی از بزرگترین غایبان فهرست نهایی جام جهانی لقب بگیرد. عابدزاده در بدترین زمان ممکن وارد «افت» شده است. این افت شخصی در کنار نتایج ضعیف پونفرادینا (یک برد و 3 باخت در 5 بازی آخر) و شکست‌های پیاپی این تیم از یک طرف و از طرف دیگر، درخشش رقبای داخلی مانند سید حسین حسینی، پیام نیازمند و محمد رضا اخباری، اوضاع را برای عابدزاده پیچیده‌تر از همیشه کرده است. درباره دروازه بان اول شدن عابدزاده، در روزهایی که بیرانوند لژیونر بود، ناگفته های زیادی وجود دارد که شاید یک روز بیرانوند به آن اشاره کرد اما برخی خبرنگاران در شبکه های اجتماعی مسایل آن زمان قفس توری تیم ملی را باز کرده بودند.

* امید نورافکن

کی روش درباره امید نورافکن کاملا 50 -50 است. اگر در تمرینات تیم ملی حاضر شوید کاملا این ماجرا را درک می کنید. مرد فیکس تیم ملی در زمان اسکوچیچ که حتی به عنوان مدافع میانی هم مورد استفاده قرار می‌گرفت هم می تواند در جام جهانی باشد و هم اینکه شاید جام جهانی را از جایی جز قطر، تماشا کند. در هر حال مشکل نورافکن چند قسمت مختلف دارد؛ او به دلیل مشکل روادید، اجازه حضور در اردوی اتریش را پیدا نکرد و نتوانست خودش را به کی روش نشان دهد.

 برخلاف رامین رضاییان، امید بازیکن محبوب کی‌روش نیست و مرد پرتغالی، شناخت زیادی از او ندارد؛ درخشش حاج‌صفی در اردوی اتریش، نداشتن مدافع چپ استاندارد را منتفی کرده است و ابوالفضل جلالی با وجود مصدومیت و بازی نکردن در استقلال، تبدیل به یکی از محبوبان کی‌روش شده است. شاید بتوان گفت نورافکن همانقدر که شانس خط خوردن از لیست تیم ملی را دارد، ممکن است در لیست تیم ملی برای جام جهانی قطر، باقی بماند.

* مهدی ترابی

درباره مهدی ترابی، دو نکته وجود دارد:" ترابی، هرگز بازیکن فیکس تیم ملی نبوده ولی همیشه گزینه خوبی برای تعویض بوده است. اما حالا قصه فرق می‌کند چراکه اولا ترابی در این چند بازی اخیر، با خود واقعی‌اش فاصله زیادی داشته و با وجود تکذیب خودش، در افت قرار دارد؛ افتی که شاید دلایلش فنی و فوتبالی هم نباشد.

 ثانیا با توجه به پرشمار بودن مردان هجومی و کیفیت فنی‌شان، شاید دیگر نیازی به حضور او حتی روی نیمکت هم نباشد. وقتی کی روش اعتقادی به محمد محبی با کیفیت ندارد، ممکن است به ترابی کم کیفیت هم اعتقادی نداشته باشد. درباره محبی هم در این گزارش خواهیم نوشت.

* میلاد سرلک

با وجود مصدومیت و غیبت در بازیهای پرسپولیس، سرلک در اردوی تیم ملی حاضر بوده و ریکاوری‌اش را زیرنظر پزشکان ملی سپری کرده است. مشکل سرلک اما، پیدا شدن سر و کله 3 رقیب گردن‌کلفت است که شرایط بسیار خوبی دارند:" روزبه چشمی که مرد محبوب کی‌روش است، امید ابراهیمی که در هر دو فاز دفاعی و هجومی از سرلک بهتر است و البته علی کریمی.

 سرلک جزو مردان معتمد کی‌روش است ولی رقبا هم چنین شرایطی دارند. خبرنگارانی که در تمرین تیم ملی هم هستند، رقابت بین این رقبا را می بینند. تمرکز هر چهار نفر روی کارشان است تا بتوانند در لیست باشند. باید دید کی روش در نهایت چه خواهد کرد.

* محمد محبی

ستاره این فصل استقلال بعید است جایی در لیست تیم ملی داشته باشد. محبی به آخرین اردوی تیم ملی دعوت نشده و این یعنی تیر خلاص به اویی که دو هفته قبل، کسی شک نداشت یکی از مسافران قطر است. قصه محبی تقریبا شبیه ترابی است با یک تفاوت؛ محبی نه تنها در افت قرار ندارد که کاملا آماده است ولی کی‌روش اگر تصمیم به افزایش کمیت مردانش در خط سوم تیم ملی بگیرد، ظاهرا محبی در اولویتش نیست و این امیرحسین حسین‌زاده است که در اولویت قرار دارد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی