گزارش ویژه/ بررسی ماجرای انتخاب هتل محل اقامت تیم ملی در قطر؛ وقتی خورشیدی، فدراسیون عزیزی خادم را متهم می‌کند!

گزارش ویژه/ بررسی ماجرای انتخاب هتل محل اقامت تیم ملی در قطر؛ وقتی خورشیدی، فدراسیون عزیزی خادم را متهم می‌کند!

پایگاه خبری فوتبالی- چه کسی مقصر ماجرای انتخاب هتل و کمپ تمرینی تیم ملی است؟

به گزارش فوتبالی، پس از بازدیدی که کارلوس کی‌روش به همراه مهدی محمد‌نبی نایب رییس اول فدراسیون فوتبال از کمپ تمرینی و هتل محل اقامت تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر داشتند سرمربی پرتغالی تیم ملی، خواهان اصلاح یکسری موارد در محل اقامت تیم ملی شد. از محصور شدن زمین تمرین تیم ملی گرفته تا نزدیکی هتل تیم ملی به یک مرکز خرید که قرار شد شرایط خاصی برای اقامت ملی‌پوشان در هتل الریان درنظر گرفته شود.

صبح امرز یکی از خبرگزاری‌های رسمی در گزارشی مجتبی خورشیدی سرپرست اسبق تیم ملی را مسئول انتخاب محل اقامت تیم ملی در قطر معرفی و از اینکه او هتل مناسبی را برای تیم ملی انتخاب کرده، انتقاد کرد.

مجتبی خورشیدی در مصاحبه با فوتبالی، اینگونه به گزارش منتشرشده واکنش نشان داد:" پیش از حضور بنده در پست مدیر تیم ملی از طرف فیفا ایمیلی به امور بین الملل فدراسیون ارسال شده بود که در آن فیفا از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده بود با حضور در قطر نسبت به انتخاب هتل و کمپ تمرینی اقدامات لازم صورت گیرد اما کسی به این ایمیل توجهی نکرد و طبیعتا کسی به قطر نرفت." او به صورت مستقیم فدراسیون فوتبال دوران عزیزی خادم را متهم می کند که به ایمیل فیفا پاسخ نداده است!

سرپرست اسبق تیم ملی ادامه داد:" زمانی ما به قطر رفتیم که ایمیل دوم به فدراسیون آمده بود و  مدت زمانی را مشخص کرده بودند که اگر طی 3 روز هتل و کمپ را انتخاب نکنیم هتلی باقی نخواهد ماند. زمانی که به قطر رفتیم مشاهده کردیم که از بین 32 تیم حاضر در جام جهانی، 27 تیم هتلشان را انتخاب کرده  و فقط 5 تیم که ایران هم جزو آن بود محل اقامتش را مشخص نکرده بود." 

خورشیدی از انتخاب هتل الریان به عنوان محل تیم ملی، دفاع می‌کند:" این هتل استانداردهای لازم را دارد و انتخاب دوم خیلی از تیم‌های مطرح حاضر در جام جهانی، همین هتل بود ولی به دلیل اینکه گزینه اول آنها نهایی شده بود سراغ این هتل نیامدند و من به همراه آقای حامد مومنی ویژگی‌های هتل‌های موجود را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این هتل و کمپ تمرینی نسبت به سایر گزینه‌ها شرایط به مراتب بهتری دارد."

خورشیدی برای اثبات حرفش، به یک مورد جالب اشاره کرده است:" ما بین بد و بدتر مجبور به انتخاب بودیم. خوابگاه هندبال شماره یک و 2 قطر و یکی دیگر از گزینه ها بود، سوال من این است  ما باید خوابگاه را انتخاب می‌کردیم یا این هتل 5 ستاره که امکانات بسیار خوبی دارد؟ یکی دیگر از مزیت‌های این هتل این است که تا محل تمرین 3 دقیقه فاصله دارد اما سایر هتل‌ها فاصله 50 دقیقه تا محل تمرین دارند و در جاهای پرترافیک دوحه قرار داشتند."

سرپرست اسبق تیم ملی مجددا هتل الریان را محل مناسبی را برای اقامت تیم ملی می‌داند:"  این هتل از حاشیه دوحه دور است و در مرکز شهر قرار دارد و به محل برگزاری یکی از بازیهای تیم ملی نزدیک است. این مجوعه بهترین کمپ تمرینی را در قطر دارد و این را می‌توان از لژیونرهای ایرانی شاغل در قطر بپرسید که این کمپ چه زمین تمرین‌های بی‌نظیری دارد."

7655