تیم فرهاد مجیدی در مسیر تاریخ‌سازی +عکس

تیم فرهاد مجیدی در مسیر تاریخ‌سازی +عکس

پایگاه خبری فوتبالی- الاتحاد کلباء با هدایت فرهاد مجیدی سرمربی ایرانی خود نتایج فوق‌العاده‌ای را در این فصل از رقابت‌های لیگ امارات به دست آورده و فاصله‌اش با صدر جدول فقط ۲ امتیاز است.                                       

به گزارش فوتبالی، یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های کنونی قاره‌ی کهن، لیگ امارات موسوم به لیگ اَدنوک است. مسابقاتی که با حضور ۱۴ تیم به انجام می‌رسد و تا به اینجا هشت هفته‌اش برگزار شده است. از لحاظ کیفی بازی‌ها نمی‌تواند تنه به تنه‌ی لیگ‌های ژاپن، کره جنوبی، چین، عربستان و ایران بزند اما رقابت داغی که بین تیم‌ها ایجاد شده باعث شده تا صفت جذاب را به آن اطلاق کنیم.   

در حال حاضر تیم الشارجه با ۱۶ امتیاز صدرنشین است و تیم رتبه‌ی نهم یعنی بنی‌یاس ۱۱ امتیاز جمع‌آوری کرده و فاصله‌اش با رده‌ی اول فقط پنج امتیاز است. شاهد چنین جنگ جذابی بین تیم‌ها برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالا هستیم و احتمالا تا نیم‌فصل این فاصله‌ی کم از بین می‌رود و جایگاه تیم‌ها سروشکل باثبات‌تری به خود می‌گیرد.      

در این میان تیم الاتحاد کلباء با سرمربیگری فرهاد مجیدی توانسته معادلات را به هم بزند. تیمی که در این هفته حسابی بر سر زبان‌ها افتاد و کامبک بزرگ فصل را در همین هفته‌های نخست به بار نشاند. آنها مقابل تیم بحران‌زده‌ی النصر دوبی با نتیجه‌ی سه بر یک عقب بودند ولی در اواخر نیمه‌ی دوم با زدن چهار گل، کامبک زدند و پنج بر سه بردند تا چهارمین پیروزی فصل برای‌شان به ثبت برسد.  

ببرهای فوتبال امارات نمایش درخشانی در این فصل داشته‌اند که فقط محدود به بازی هفته‌ی هشتم نیست. آنها با وجود اینکه با باخت کار خود را آغاز کردند اما در هفت بازی بعدی فقط یک بار به العین باختند و از سد تیم قدرتمندی چون الوحده گذاشتند که حالا امتیازش با تیم صدرنشین مشابه است. آنها در جدال با شباب الاهلی و الوصل هم به تساوی دست یافتند تا مشخص شود حضورشان در جمع بالانشینان اتفاقی نیست.  

زردپوشان با ۱۴ امتیاز تیم ششم جدول هستند و فاصله‌شان با صدر جدول فقط ۲ امتیاز است. تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی نسبت به نمایش فصل پیش این تیم در این برهه چهار امتیاز بیشتر کسب کرده است. الاتحاد در لیگ قبلی تا هفته‌ی هفتم به انتظار نشست تا اولین پیروزی فصل را به ثبت برساند. حالا اما اوضاع فرق کرده و کلباء می‌خواهد بهترین عنوان خود در تاریخ لیگ امارات را به ارمغان بیاورد.   

آنها فصل گذشته در لیگ ۱۴ تیمی امارات رتبه دهم را به خود اختصاص دادند. ۱۰ امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشتند و از سوی دیگر با منطقه آسیایی شدن اختلافی ۲۵ امتیازی داشتند. در ابتدا به این تیم لقب آسانسور دادند که چرا که مدام بین سطح اول و دوم فوتبال امارات در جابه‌جایی بودند اما رفته رفته و از سال ۲۰۱۸ به این سو شاهد حضور بادوام کلباء در لیگ حرفه‌ای امارات بودیم. با این وجود آنها در چهار فصل اخیر رتبه‌های یازدهم، یازدهم، هشتم و دهم را به خود اختصاص دادند و هیچ‌وقت در بین تیم‌های نیمه‌ی بالایی حضور نداشتند.   

سرمربی سابق استقلال مورد تحسین رئیس باشگاه، اهالی فوتبال و علاقه‌مندان به فوتبال امارات قرار گرفته است. او که در دوران بازیگری هم محبوبیت قابل توجهی برای خودش در حاشیه‌ی خلیج فارس به وجود آورده بود حالا در کسوت یک سرمربی هم توانسته شروع بسیار خوبی داشته باشد. باید دید این شروع عالی به یک نتیجه‌ی تاریخی منجر خواهد شد یا خیر.

5960