تیم منتخب هفته یازدهم؛ فعلا تا بعد از جام جهانی

تیم منتخب هفته یازدهم؛ فعلا تا بعد از جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی- سوت پایان قسمت اول لیگ 22 با برگزاری هفته یازدهم زده شد تا تیمها خودشان را برای دیدن جام جهانی آماده کنند و وارد تونل ریکاوری شوند. 

به گزارش فوتبالی، این هفته، 3 برنده اصلی داشت: گل‌گهر که در خانه فولاد پیروز شد، آلومینیوم که آماده‌ترین تیم هفته‌های اخیر لیگ برتر را شکست داد و ذوب‌آهن که 5 گل وارد دروازه مهمانش کرد. به همین دلیل هم 8 سهمیه تیم منتخب هفته به آنها تعلق گرفت. 2 سهمیه به مردان سرخابی زننده گلهای 3 امتیازی رسید و نفر آخر هم ماشین گلسازی تراکتور و موثرترین بازیکن این فصل.

* محسن فروزان

تفاوت بین صفر امتیاز و دست خالی به سیرجان برگشتن و گرفتن 3 امتیاز، محسن فروزان بود. بازیکن محبوب قلعه‌نویی، در چند صحنه به تنهایی برابر حملات فولاد ایستاد و نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشت.

ذخیره: هوادار در نیمه دوم در سد محکم حسین حسینی گیر افتاد. او یک دفع درخشان داشت و تمامی ارسال‌ها را بالاتر از همه در آغوش گرفت.

* امیرحسین جدی

یک مدافع راست انرژیک که برابر نفت، مقصدی طلایی برای پاس‌های نهایی در یک‌سوم دفاعی مهمان بود. جدی حضوری درخشان در حملات ذوب‌آهن داشت و اگر کمی، بیشتر دقت می‌کرد نامش در لیست گلزنان هم ثبت می‌شد.

ذخیره: ملوان چندان در سمت چپ، هجومی نبود ولی هرگاه هم حمله کرد، محمد آقاجان‌پور اجازه نداد تراکتور به دردسر بیفتد. او، زننده تک گل تیمش هم بود.

* آرمان اکوان

از نبودن محمد قریشی و آرمان قاسمی در فاز دفاعی استفاده کرد و نمایش خوبی برابر نفت داشت. اکوان زننده گل سوم ذوب‌آهن هم بود و روی ضربات ایستگاهی، حداقل یک بازیکن حریف را از جریان بازی خارج می‌کرد.

ذخیره: ریسک کردن جایی در بازی رافائل سیلوا ندارد؛ مرد برزیلی یا توپ را می‌زند یا بازیکن حریف را بدون جلب توجه برای گرفتن اخطار از کار می‌اندازد.

* آرمین سهرابیان

برنده دعوت شدن آرمین سهرابیان به اردوی تیم ملی، گل‌گهر بود. این مدافع، هفته قبل گل 3 امتیازی بازی را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد و این هفته پاس گل 3 امتیازی فوق‌العاده‌ای به تبریزی برابر فولاد داد.

ذخیره: مدافعی با شیطنت‌های عجیب و پاس‌های عمقی درخشان؛ محمد دانشگر با هر دو خاصیت بازی‌اش توانسته قاپ موریس را بدزدد.

* احسان حسینی

زمان زیادی را در پرسپولیس روی نیمکت و سکو سپری کرد ولی حالا در سمت چپ آلومینیوم، می‌درخشد و جای آریاکیا را به خوبی پر کرده است. حسینی، مدافع خوبی است و قدرت سرزنی خوبی هم روی ضربات ایستگاهی دارد. او، این هفته یک پاس گل داد.

ذخیره: استفاده از میلاد جهانی در سمت چپ خط دفاع، فعلا به خوبی جواب داده و او، وقتی در زمین است توانسته امور محوله را به نحو احسن انجام دهد.

* محمود قائدرحمتی

یک مغز متفکر همه‌کاره و تمام‌عیار در مرکز زمین آلومینیوم. او برابر نساجی، گل اول بازی را با یک ضربه سر دقیق زد و در سایر دقایق بازی هم، اتصال عقب و جلوی زمین تیمش را به خوبی برقرار کرد تا اراکی‌ها، چغرترین تیم هفته‌های اخیر لیگ برتر را ببرند.

ذخیره: اینکه مس رفسنجان گل نمی‌زند، دلایل خاص خودش را دارد ولی اینکه گل نمی‌خورد قطعا به نوع بازی مهدی حسینی مربوط است که اصلا نمی‌داند خستگی یعنی چه؟

* سجاد آشوری

نفت در اصفهان 5 گل از ذوب‌آهن خورد ولی خوش‌شانس هم بود که سجاد آشوری خیلی زود و قبل از پایان نیمه اول، مصدوم شد و زمین را ترک کرد. آشوری تا زمانی که بود، هم پاس گل داد و هم گل زد.

ذخیره: ماشین گلسازی پیکان، این هفته هم کارش را کرد. روی پاس مجتبی حقدوست بود که پیکان به گل مساوی برابر صنعت نفت رسید.

* ریکاردو آلوز

7 پاس گل در 11 بازی؛ ریکاردو آلوز در صدر جدول بهترین بازیکنان فصل قرار دارد و هر هفته با تکیه بر پای چپ هنرمندش، این رتبه را حفظ می‌کند. او این هفته هم پاس گل داد و اصولا هر توپی را تبدیل به یک موقعیت خطرناک می‌کند.

ذخیره: بعد از مدتها در جایی از سروش رفیعی، بازی گرفته شد که منطقه بازی‌اش بود و او هم با یک پاس گل دیدنی، جواب داد.

* محمد محبی

ستاره‌ای که جز در انضباط، در سایر المان‌ها با نمره بالایی، قبول می‌شود. محبی این هفته هم گل 3 امتیازی شد و البته در کارهای دفاعی و خراب کردن ضدحملات هوادار هم خودش را به خوبی نشان داد. 2 تا از 3 کارت زرد محبی وقتی اتفاق افتاده که او در بازی حضور نداشته.

ذخیره: با ادامه این روند، محمدحسین اسلامی 21 ساله تبدیل به «برند» ذوب‌آهن خواهد شد. هافبکی با غنای تکنیکی بالا و ماهر در اصول بازی فوتبال.

* رضا شکاری

 استفاده درست در جای درست؛ شکاری در نقش مهاجم سایه، بیشترین بهره‌وری را دارد. بازیکنی که وقتی کی‌روش به عقب می‌آید، خودش را به فضای کور رسانده و مانند گل اول این هفته، نیشش را به تن رقیب فرو می‌کند.

ذخیره: باید مشکلش را با ساپینتو حل کند؛ مهدی قایدی برابر هوادار بعد از به تیر زدن و ارسال یک پاس کلیدی، تعویض شد تا روشن نشده، خاموش شود.

* شیخ دیاباته

وظیفه یک مهاجم، گل زدن است. کاری که شیخ دیاباته، استاد انجام دادنش است. او با تکیه بر پاهای بلندش، قادر است توپ را در بیشترین فاصله با مدافع یارگیر، کنترل کند یا به آن ضربه بزند. همان کاری که برابر مس، به خوبی انجام داد.

ذخیره: یک گل و گرفتن یک پنالتی؛ محمدرضا سلیمانی در پیشانی خط حمله ذوب‌آهن، حداقل از نظر آماری، نمره قبولی می‌گیرد.

* تیم هفته: گل‌گهر

این درست که بردن فولاد در هفته‌های اخیر، کار چندان سختی نبوده ولی کار آسان و راحتی هم نیست. گل‌گهر برابر فولاد، تیم کاملی بود: تیمی که کارهای دفاعی را خوب انجام داد و در حملات هم موثر ظاهر شد و به پیروزی رسید.

ذخیره: بعد از 2 باخت پیاپی، نفت در زمان مناسب به ذوب‌آهن خورد و ذوبی‌ها هم به خوبی از مهمان‌شان استقبال کردند.

* سرمربی هفته: امیر قلعه‌نویی

استراتژی درستی برای بازی با فولاد داشت. همان تعویض دقیقه 7 هم دلیلش این بود که اخراج احتمالی برزای، کار را خراب نکند. زمین برای ما، توپ برای فولاد. و در دقایقی، مالکیت توپ و تمام کردن کار میزبان.

ذخیره: بزرگترین حسن مهدی رحمتی سرمربی، این است که اولا می‌داند چه می‌خواهد و ثانیا چطور باید به آن خواسته رسید. استقلال، باید متوقف می‌شد و نساجی، بازنده و هر دو هم رقم خورد.

* بازیکن هفته: محسن فروزان

 گل‌گهر در بازی ماند و در فرصت مناسب، ضرباتش را به پیکر فولاد، وارد آورد. آن قسمت ماندن در بازی، دربست مدیون فروزان است با 3 مهار درخشان که بخصوص دبل سیوش قطعا به گوشه‌ای از خاطرات لیگ 22 سنجاق خواهد شد.

ذخیره: هافبکی که ریتم بازی را کنترل کند، جواهر است و آلومینیوم از بابت داشتن محمود قائدرحمتی، خوشبخت. بازیکنی که از هوش و مغزش هم به اندازه عضلاتش، استفاده می‌کند.